Společnost


Dopravní podnik města Brna, a.s.

Počet nahlášených stížností:95
Z toho za letošní rok:26
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

1.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 95)

#83360Neoprávněně naúčtovaný poplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 9 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
23.09.2025, před 2 měsíci

Irvin Jáně

Znění stížnosti

Nastoupil jsem do trolejbusu číslo 25 a hned po rozjetí jsem si chtěl jít odbavit platební kartu, protože na zastávce nebyl automat na jízdenku. Před tím než jsem mohl vyjít už ale za mnou přišel revizor a tvrdil mi, že jízdenku jsem si měl stihnout koupit v té ani ne minutě kdy se nastoupilo a než se bus rozjel, protože 'ty terminály už jsou zablokované, fungují pouze když trolejbus stojí', a poté jsem dostal pokutu za to, že jsem vlastně neměl šanci si ani ten lístek koupit.


Produkt

Číslo revizora na dokladu o zaplacení přirážky: ***, číslo dokladu by mělo být ***


Požadované řešení

Ideální by bylo, kdyby se mi vrátily peníze za pokutu, protože dle mého je nesmysl abych si stihl odbavit kartu během pár vteřin, s tím že zmíněný revizor za mnou došel téměř okamžitě. Také jsem si vědom toho, že terminály odbavují karty i během jízdy, ne-jednou jsem si jízdenku musel vyřídit až za jízdy, protože se řidiči snaží jezdit na čas a vyjíždí hned po výstupu a nástupu cestujících. Mimo to byl revizor poměrně nepříjemný a neměl jsem prostor se ani otázat proč by terminál neměl fungovat za jízdy. Platil jsem pokutu ve výši 1000Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2025 10:24, před 2 měsíci

Cestující je povinen mít při zahájení přepravy, po celou dobu jízdy a v okamžiku výstupu z vozidla platný jízdní doklad. Jestliže platnou jízdenku cestující při kontrole nepředloží, je povinen uhradit pokutu.

Více informací k revizi jízdenek a pokutám u společnosti Dopravní podnik města Brna, a.s. nalezne spotřebitel na webové adrese https://www.dpmb.cz/revize-jizdenek-pokuty.

Co se týče chování zaměstnanců, to nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Na společnost Dopravní podnik města Brna, a.s. je možné se obrátit např. prostřednictvím e-mailové adresy: dpmb@dpmb.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 11:35, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2025 15:30, před 3 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.