| Počet nahlášených stížností: | 95 |
| Z toho za letošní rok: | 26 |
| Stále v řešení: | 2 |
Nastoupil jsem do trolejbusu číslo 25 a hned po rozjetí jsem si chtěl jít odbavit platební kartu, protože na zastávce nebyl automat na jízdenku. Před tím než jsem mohl vyjít už ale za mnou přišel revizor a tvrdil mi, že jízdenku jsem si měl stihnout koupit v té ani ne minutě kdy se nastoupilo a než se bus rozjel, protože 'ty terminály už jsou zablokované, fungují pouze když trolejbus stojí', a poté jsem dostal pokutu za to, že jsem vlastně neměl šanci si ani ten lístek koupit.
Číslo revizora na dokladu o zaplacení přirážky: ***, číslo dokladu by mělo být ***
Ideální by bylo, kdyby se mi vrátily peníze za pokutu, protože dle mého je nesmysl abych si stihl odbavit kartu během pár vteřin, s tím že zmíněný revizor za mnou došel téměř okamžitě. Také jsem si vědom toho, že terminály odbavují karty i během jízdy, ne-jednou jsem si jízdenku musel vyřídit až za jízdy, protože se řidiči snaží jezdit na čas a vyjíždí hned po výstupu a nástupu cestujících. Mimo to byl revizor poměrně nepříjemný a neměl jsem prostor se ani otázat proč by terminál neměl fungovat za jízdy. Platil jsem pokutu ve výši 1000Kč.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Cestující je povinen mít při zahájení přepravy, po celou dobu jízdy a v okamžiku výstupu z vozidla platný jízdní doklad. Jestliže platnou jízdenku cestující při kontrole nepředloží, je povinen uhradit pokutu.
Více informací k revizi jízdenek a pokutám u společnosti Dopravní podnik města Brna, a.s. nalezne spotřebitel na webové adrese https://www.dpmb.cz/revize-jizdenek-pokuty.
Co se týče chování zaměstnanců, to nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Na společnost Dopravní podnik města Brna, a.s. je možné se obrátit např. prostřednictvím e-mailové adresy: dpmb@dpmb.cz.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Vyjádření dTestu
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.