| Počet nahlášených stížností: | 8 |
| Z toho za letošní rok: | 8 |
| Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
zboží nedodáno, peníze vracet očividně nechtějí. Napíšu časovou osu(to je dnes moderní).
28.8. 2025 objednány dvě akumulační nádrže 1000L, celková cena 41 540,- a ten samý den zaplaceno převodem z účtu. 2.9. jsem poslal dotaz ohledně doručení, bylo mi sděleno že ve čtvrtek bude expedováno. 8.9. jsem se trochu sarkasticky zeptal, který čtvrtek měli na mysli, bylo mi slíbeno doručení 9.9. s tím, že za to může přepravce. 9.9. informuji, že mě žádný dopravce ohledně doručení nekontaktoval. Opět výmluva na dopravce a slíbení doručení 11.9. 2025 (ano napsali i rok) a samozřejmě zase nic. 15.9. jsem objednávku zrušil a požadoval vrácení peněz, 19.9. jsem oznámil, že k vrácení peněz nedošlo, odpověď byla, že již to řeší účetní a že peníze budu mít na účtu ten den, nebo v pondělí. Světe div se opět nic. 22.9. ostřejší zpráva z mé strany, přišel email, že peníze byli odeslány. Dnes 23.9. stále nic.
Dokola výmluvy a sliby a já nemám zboží ani peníze, začíná se ochlazovat a já nemám zapojené topení, bohužel nemám peníze na objednání nádrží jinde, jsem odkázán až mi je oni vrátí. Doma mi zatím mrzne žena a 3 děti, nejmladší 7 měsíců a to jen kvůli tokovým hajzlům.
Děkuji
S pozdravem Marek Kičura
nespolehlivý eshop teplovdome.cz
Vrácení peněz, nejlépe okamžitě.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky). Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 2159a zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Domníváme se, že v tomto případě lhůta již vypršela a spotřebitel tak může od smlouvy odstoupit. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.