| Počet nahlášených stížností: | 251 |
| Z toho za letošní rok: | 13 |
| Stále v řešení: | 4 |
Dne 12. 8. 2025 jsem u cestovní kanceláře dostala nabídku na zájezd za původní cenu 71.970 Kč, která byla uvedena v nabídce e-mailem. Krátce poté, co jsem nabídku akceptovala, byla mi sdělena nová cena 75.170 Kč s odůvodněním, že původní již neplatí. Přestože tento postup považuji za neetický, zájezd jsem zakoupila.
Bohužel samotný pobyt neodpovídal sjednaným podmínkám ani nabídce:
Ubytování – po příjezdu nás zapomněli ubytovat, s dětmi jsme čekali jako poslední. Následně jsme obdrželi pokoj, který měl být „nejhezčí“, avšak:
byl špinavý, se zápachem, výhled na staveniště a bazén místo slíbeného do zahrady,
ubytování pro čtyři osoby zahrnovalo pouze dvě malé postele,
klimatizace nefungovala, chyběl trezor, nebyla balená voda, sprcha tekla jen horká s minimálním proudem,
ručníků bylo nedostatek, v koupelně se objevovala plíseň a zápach.
Po reklamaci u delegáta nám byl přidělen jiný pokoj, avšak problémy přetrvávaly. Dcera musela spát na zaprášené rozkládací pohovce a syn na nevyhovující cestovní postýlce, do které se nevešel. Od ostatních hostů jsme se dozvěděli, že mají stejný problém se zápachem a plísní v koupelně a protože jsem byly pouze na týden, dal jsme to neřešili, protože by jsme dostali pokoj se stejným problémem.
Moře a pláž – největší zklamání celé dovolené. Moře bylo silně znečištěné: plavaly v něm odpadky, tašky, polystyren, toaletní papír a další nečistoty, navíc se šířil zápach kanalizace. Koupat se v takových podmínkách nebylo možné. Delegáta jsem na tuto skutečnost upozorňovali a ptali se na rkalamační formulář, bohužel mi bylo sděleno, že o znečištění ví, ale nevědí odkud se bere. Hotel prý nemá s pláží nic společného.
Okolí hotelu – přímo vedle hotelu probíhala stavba, která způsobovala neustálý prach a hluk. Tato skutečnost nebyla v nabídce zájezdu vůbec uvedena.
V důsledku těchto nedostatků došlo k výraznému snížení kvality poskytovaných služeb oproti smlouvě. Navíc pobyt negativně ovlivnil zdravotní stav mého syna, který nyní musí navštěvovat lékaře. To pro mě znamená nejen další finanční náklady (léčba, školka), ale i ušlý příjem, protože musím být s dítětem doma.
Na základě výše uvedeného jsem žádala o přiměřenou náhradu ceny zájezdu, a to minimálně vrácení celé částky zaplaceného zájezdu. Bohužel mi byla reklamace dnes zamítnuta.
Tak se obracím na vás s prosbou o pomoc.
Zájezd
Vracení peněz
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Podle § 2537 odst. 2 musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu, jak spotřebitel učinil. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.
Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů.
Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu, jak spotřebitel pravděpodobně učinil.
V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.
Jestliže byla reklamace zamítnuta prodávajícím, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.