Společnost


Jana Zichová

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83371Závadný benzín

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2025, před měsícem

Blanka Veselá

Znění stížnosti

Ve čtvrtek 18.9.25 jse koupila cca 12 litrů do Toyoty C-HR hybrid v benzínce Libečov.
Po zastavení ujetých 10km jsem auto nenastartovala.Odtahová služba mě odtáhla do servisu
Toyota v Kladně,kde zjistili špatný,ředěný benzín.Musela být vypuštěna nádrž a vyčištěn
palivový systém.Jenom v servisu jsem zaplatila 10 200,-Kč


Produkt

Dozvěděla jsem se ,že těchto případů s benzínem od čerpací stanice Libečov je více.


Požadované řešení

Navrácení peněz 10 200,-Kč a omluva za stracený čas.
Předem děkuji a přeji hezký den.
Veselá Blanka


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2025 11:35, před měsícem

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Reklamaci je možné uplatnit osobně na pobočce nebo směřovat na email podnikatele: benzinkalibecov@email.cz.

Na vyřízení reklamace má společnost 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Pokud společnost nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy musí být dle obchodních podmínek společnosti učiněno písemně.

Z povahy věci vyplývá, že popisu vyplývá, že se podnikatel zavázal prodat benzín bez vady. Ten ale neposkytl, čímž porušil svojí smluvní povinnost. Podle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je ten, kdo poruší smluvní povinnost povinen nahradit škodu tím vzniklou druhé straně. V tomto případě by se jednalo o škodu spojenou s vyčištěním palivového systému.

Při vymáhání této škody bude potřeba dokázat souvislost mezi špatným benzinem a závadou palivového systému. Doporučujeme tedy spotřebiteli nechat si vystavit posudek od autoservisu.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

V působnosti České obchodní inspekce je také kontrola jakosti pohonných hmot. Pokud má spotřebitel podezření, že pohonné hmoty, které podnikatel prodává nejsou v pořádku, doporučujeme podat podmět na prošetření. Více informací naleznete na webu: https://coi.gov.cz/pro-spotrebitele/pokuty-za-nejakostni-paliva/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2025 14:06, před měsícem

Provozovatelka čerpací stanice nás informovala, že pohonné hmoty nabízené na této čerpací stanici odpovídají normám a rovněž byly absolvovány veškeré předepsané technologické prohlídky. ČOI dle provozovatelky tuto stanici kontrolovala naposledy 1. 2. 2025.

Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitelku, aby mohla na výše uvedené reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.10.2025 20:04, před měsícem


Blanka Veselá

Benzín,který jsem natankovala na benzina Libečov a byl vypuštěn z palivového systému jsem uschovala pro případ kontroly.
Veselá

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2025 10:44, před měsícem

Děkujeme spotřebitelce za poskytnuté vyjádření.

Jestliže byla reklamace spotřebitelky zamítnuta, může se ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitelky, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což bude prokazovat právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla uvést, zda tohoto řešení využije. V opačném případě budeme nuceni stížnost uzavřít bez dosažení dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.10.2025 11:58, před měsícem


Blanka Veselá

Dobrý den,
posílám fakturu ze servisu,kde je uvedeno,že se jednalo o nekvalitní palivo.
Benzín vypuštěný z palivového systému mám uschovaný.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.10.2025 14:40, před měsícem

Děkujeme spotřebitelce za poskytnuté vyjádření a zprávu servisu.

Jestliže nedojde k dohodě stran, může se spotřebitelka obrátit na Českou obchodní inspekci (viz původní vyjádření). Ta by v tomto případě mohla situaci posoudit a nezávazně rozhodnout o tom, zda má spotřebitelka v tomto sporu požadovaný nárok na uhrazení ceny servisu.

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2025 14:27, včera

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.