| Počet nahlášených stížností: | 34 |
| Z toho za letošní rok: | 4 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, zakoupil jsem rohovou sedací soupravu ke které nebyl dodán návod na smontování a údržbu. Kontaktoval jsem linku zákazníků na chatu z důvodu správného rozložení opěrných bodů soupravy. Operátorka nespolupracovala a uvedla, že návod nebyl nalezen. Na toto jsem reagoval tím, že jsou povinni dle zákona dodat návod. Následně jsem byl informován o kontaktování nákupčího ze strany operátorky a návod mi bude dodán. Toto se ale nestalo a byl mi zaslán nějaký univerzální návod, který nekoresponduje s výrobkem . Když jsem se ohradil, tak mi bylo zasláno pouze video kde člověk šroubuje dva šrouby do dřeva. Soupravu mám týden, návod jsem stále nedostal a zákaznická linka se stále chová nevhodně.
Rohová sedací souprava Lotus P Monolith 95 Kód: 3342402
Dodání návodu a omluva.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Prodávající je dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaného zboží a o způsobu jeho použití. Jestliže je to potřebné s ohledem na povahu zboží, způsob a dobu jeho užívání, je prodávající povinen zajistit, aby tyto informace byly obsaženy v přiloženém písemném návodu v českém jazyce a aby byly srozumitelné. Této povinnosti se nemůže prodávající zprostit poukazem na skutečnost, že mu potřebné nebo správné informace neposkytl výrobce, dovozce nebo dodavatel. Tyto povinnosti se však nevztahují na případy, kdy se jedná o zřejmé nebo obecně známé skutečnosti. Nemá-li výrobek přiložen návod v českém jazyce, jedná se zásadně o vadu ve smyslu § 2161 odst. 2 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Spotřebitel může v takové situaci uplatnit práva z vadného plnění (§ 2169 občanského zákoníku).
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Spotřebiteli tedy doporučujeme nedodání návodu reklamovat u prodejce na základě formuláře dostupného zde: https://www.baumax.cz/formul-pro-uplatnn-reklamace/.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.