Společnost


Vertex Solutions s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

50 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 6)

#83373Nedodaný Iphone 12 ze dne 18.09.2025

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 dny 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2025, před měsícem

Tereza Poborská

Znění stížnosti

Dne 18.09.2025 jsem na internetových stránkách zakoupila Iphone 12 125GB white-A (repasovaný) za 7.640-,Kč k osobnímu odběru na Praze 5, platba přes QR kod odeslana ten den. V objednávce uvedeno že telefon si požaduji vyzvednout nejlépe ten samý den. Emailem přišlo potvrzení objednávky a platby. Do druhého dne se nikdo neozval. Po kontaktování emailem, kde jsem žádala o změnu dodání na adresu, volal "zaměstnanec" že se omlouvá, ale že kolega odeslal všechny IPHONE 12 na velkoobochod, ale že by mohlo být ten den u nich na pobočce a budou tedy odesílat na požadovanopu adresu. V pondělí jsme je opět musela sama kontaktovat, tentokrát telefonicky když už jsem měla telefon k dispozici, jestli se podařilo předat přepravci, cca v 16.15hod že stále čekají na převzetí přepravcem. Ale bylo mi "slíbeno", že po předání přepravci zavolají že se tak stalo.

Změnila jsem názor a chtěla od objednávky odstoupit, napsala jsem jim to tedy písemně. Obratem mi přišla odpověď, že moje objednávka je vyřízena a telefon je na cestě. Odpověděla jsem jim na tento email že si asi dělají srandu, že nesouhlasí způsob předání a že jsem mezi tím odstoupila od smlouvy a že požaduji vrácení penněz jinak půjdu na PČR. to bylo 22.09.2025

K dnešnímu dni stále peníze nedorazily, nikdo se neozval, internetové stránky neplatné, oba uvededené telefony nedostupné. Půjdu se ještě podívat na jejich pobočky v Praze, v Hloubětíně a na Andělu. Poté zamířím na Policii kde podám trestní oznámení.


Produkt

Iphone 12 125GB white_kategorie A_cena 7.640-,


Požadované řešení

vrácení částky 7.640-. Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2025 13:14, před měsícem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2025 15:53, před měsícem

Spotřebitelka nás informovala, že jí byly peníze vráceny. Stížnost proto uzavíráme s dosažením dohody stran.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.