Společnost


AKRIM, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:5
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 5)

#83374Dodání špatného dekoru a neochota situaci řešit

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 24 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.09.2025, před měsícem

Jakub Dvorský

Znění stížnosti

Na webu eshopu nabízeli skříň se špatným názvem dekoru. Do poznámky k obj. jsem výslovně uvedl, že fotky neodpovídají názvu dekoru a objednávku chci dodat pouze v případě, že jsou fotky chybně a dekor je ve skutečnosti světlý a sedí s názvem. Firma mi dodala skříň v tmavém dekoru, který se mi vůbec nehodí do bytu a odmítá zajistit odvoz a výměnu skříně. Vůbec je nezajímá co jsem uvedl do poznámky a arguentují tím, že fotky sedí se skutečně dodanou skříní. Snažil jsem se s firmou rozumně domluvit přes mail, ale bez úspěchu. Toto je poslední možnost řešení, než se obrátím na ČOI. Byl bych velmi rád, kdyby se k tomu firma postavila, skříň odvezli a měli bychom všichni klid.


Produkt

Skřín šatní Maxim - Dub lefkas


Požadované řešení

Odvoz chybně dodané skříně na náklady firmy a vrácení peněz za skříň.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2025 13:18, před měsícem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

V tomto případě máme za to, že pokud byla v názvu uvedena bílá barva skříně, měla by být skříň skutečně bílá. V opačném případě se jedná o vadu, kterou spotřebitel může reklamovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 12:09, před 20 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.