| Počet nahlášených stížností: | 5 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Na webu eshopu nabízeli skříň se špatným názvem dekoru. Do poznámky k obj. jsem výslovně uvedl, že fotky neodpovídají názvu dekoru a objednávku chci dodat pouze v případě, že jsou fotky chybně a dekor je ve skutečnosti světlý a sedí s názvem. Firma mi dodala skříň v tmavém dekoru, který se mi vůbec nehodí do bytu a odmítá zajistit odvoz a výměnu skříně. Vůbec je nezajímá co jsem uvedl do poznámky a arguentují tím, že fotky sedí se skutečně dodanou skříní. Snažil jsem se s firmou rozumně domluvit přes mail, ale bez úspěchu. Toto je poslední možnost řešení, než se obrátím na ČOI. Byl bych velmi rád, kdyby se k tomu firma postavila, skříň odvezli a měli bychom všichni klid.
Skřín šatní Maxim - Dub lefkas
Odvoz chybně dodané skříně na náklady firmy a vrácení peněz za skříň.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
V tomto případě máme za to, že pokud byla v názvu uvedena bílá barva skříně, měla by být skříň skutečně bílá. V opačném případě se jedná o vadu, kterou spotřebitel může reklamovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.