Společnost


SOMEBEE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

25 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 4)

#83389Nekomunikují, rozesílají SPAM.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.09.2025, před 3 měsíci

Ján Kubek

Znění stížnosti

Společnost nereaguje na zaslané zprávy ani na žádosti o ukončení zasílání. Každý týden vytvoří 2-3 nové e-shopy s konkrétním zbožím a začnou zasílat nevyžádaný newsletter, ale vždy kontakt končí u společnosti SOMEBEE.


Požadované řešení

Označení praktik společnosti SOMEBEE za praktiky klasického e-šmejda.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2025 13:23, před 3 měsíci

Opakované zasílání nevyžádaných newsletterů prostřednictvím elektronické pošty, a to i přes výslovný nesouhlas spotřebitele, může naplňovat znaky agresivní obchodní praktiky dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle přílohy č. 2 tohoto zákona se za agresivní obchodní praktiku považuje i situace, kdy podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím elektronické pošty.

Uvedené jednání je současně v rozporu s § 7 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, podle něhož lze podrobnosti elektronického kontaktu využít pro šíření obchodních sdělení pouze vůči uživatelům, kteří k tomu předem udělili souhlas. Výjimku tvoří pouze situace, kdy podnikatel získal elektronický kontakt v souvislosti s prodejem vlastního výrobku nebo služby a využívá jej k nabídce vlastních obdobných výrobků či služeb, přičemž spotřebiteli je vždy poskytnuta jasná a zřetelná možnost jednoduchým a bezplatným způsobem odmítnout další zasílání sdělení.

Tím, že společnost hromadně a opakovaně šíří obchodní sdělení elektronickými prostředky bez předchozího souhlasu adresátů, nereaguje na jejich žádosti o ukončení zasílání a současně nesplňuje zákonné požadavky na obsah a označení těchto sdělení, by se mohla dopustit přestupku ve smyslu § 11 odst. 2 písm. a) zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Za tento přestupek lze podle citovaného zákona uložit pokutu až do výše 10 000 000 Kč.

Je možné se obrátit na dozorový orgán, kterým je v oblasti obchodních sdělení Úřad pro ochranu osobních údajů. Kontakt: https://uoou.gov.cz/kontakt. Dále je možné obrátit se na Českou obchodní inspekci, která dozoruje problematiku nekalých obchodních praktik. Kontakt je dostupný zde: https://coi.gov.cz/podatelna/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 12:11, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2025 16:17, před 12 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.