Společnost


Conrad Electronic Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#83391Platba iba na dobierku, dopravné navyše. Sľúbené bez poplatku, dobierka s dopravným.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 7 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
25.09.2025, před 3 měsíci

Jozef Schmidt

Znění stížnosti

Dobrý deň, napriek tomu že spoločnosť sľúbila poslať tovar bez poplatku dopravného, nesplnila to, kuriér dnes po zatelefonovani, tvrdí že dobierka je v cene i s dopravným. Poprosil by som Vás o opätovné prešetrenie veci. Ďakujem.


Produkt

LED žiarovky PHILIPS.


Požadované řešení

Odmietam prijať z mojej objednávky, ktorú som uhradil, potom dodané žiarovky s cenou nového dopravného a uhrádzať. Spoločnosť by mala uhradiť dopravné.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2025 15:45, před 3 měsíci

Z emailové korespondence vyplývá, že si spotřebitel s podnikatelem ujednali, že dopravu uhradí podnikatel. Tu ale neuhradil, čímž porušil svojí smluvní povinnost. Podle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je ten, kdo poruší smluvní povinnost povinen nahradit škodu tím vzniklou druhé straně. V tomto případě by se jednalo o platbu za dodání. Spotřebitel tedy může po podnikateli požadovat vrácení této částky.

Doporučujeme spotřebiteli, aby si v případě převzetí uschoval doklad o platbě dobírky, kterým je možné podnikateli prokázat, že částku skutečně uhradil. V tomto případě ale doporučujeme zásilku vůbec nepřebírat.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění (např. k navrácení peněžních prostředků po odstoupení od smlouvy) i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 12:11, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2025 16:16, před 11 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.