Společnost


První česká energie a.s.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

16.7 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 6)

#83394Sprosté chovani

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.09.2025, před 3 měsíci

Kolombo Milan

Znění stížnosti

Dobrý den Váš přístup k zákazníkům je sprostý a velice neseriozni,odjel jsem pracovně do zahraničí na více jak 6 měsíců a dům pronajal,vy ale chcete platby ode mne i když pan zvolil jiného dodavatele,platím z účtu tedy peníze dal.Povazuji vaší firmu za největší *** na trhu.Nemáte být na co hrdi,stydte se vy ***. Kolombo Milan s pozdravem.Budete mit reklamu jakou si zasloužíte,***.


Produkt

Plyn


Požadované řešení

Pustit zákazníka a nedělat zbytečný naschvály a ***


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.9.2025 14:33, před 3 měsíci

Na základě informací poskytnutých spotřebitelem si nejme jisti, v čem přesně spor spočívá. Předpokládáme však, že původní dodavatel energií nadále účtuje platby pronajímateli, a to i přesto, že nájemce nemovitosti uzavřel smlouvu s jiným dodavatelem.

Každé odběrné místo může mít pouze jednoho dodavatele. Pokud tomu tak není, jednalo by se u jednoho z dodavatelů o bezdůvodné obohacení. V takovém případě je dodavatel povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení. Ke změně dodavatele by avšak nájemce měl mít souhlas pronajímatele nebo by tato možnost změny dodavatele měla být uvedena v nájemní smlouvě, aby nově uzavřená smlouva byla platná a účinná.

Spotřebitel rovněž může tuto záležitost konzultovat s advokátem alespoň v rámci jedné hodinové konzultace. Advokát věnující se energetickému právu by mohl situaci spotřebitele posoudit komplexně, sdělit svůj právní názor a navrhnout nejlepší možné řešení. Zároveň by advokát v rámci konzultace měl spotřebiteli sdělit, jestli má z finančního hlediska smysl situaci řešit s využitím jeho služeb. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://eru.gov.cz/mate-problem-s-dodavatelem-nebo-zprostredkovatelem. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://eru.gov.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.10.2025 12:00, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.12.2025 16:02, před 11 dny

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.