| Počet nahlášených stížností: | 27 |
| Z toho za letošní rok: | 10 |
| Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, dnes 26.09.2025 jsem jela autobusem z Nového Jičína ze zastávky Nový Jičín aut. nadr. v 8:40 číslo 690, jela jsem na zastávku Kopřivnice kolonie a platila kartou, ale transakce byla zamítnutá, Pan řidič mi řekl ať to zkusím znovu a znovu to nešlo, tak jsem platila hotově 20Kč, jenomže mně to strhlo nejdřív 32Kč a hned poté 15Kč od Autobus- Kopřivnice i z té karty. Zašla jsem do Kopřivnice na autobusové nádraží na informace a tam mi řekli, ať zavolá na číslo 602 533 671 a ti mi poradili napsat Vám. Prosila bych o vrácení peněz, děkuji Švrčková Iva.
Autobus z Nového Jičína v 8:40 číslo linky 883690/11, řidič: ***
Prosil bych o vrácení peněz, které mi strhli z účtu
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Společnost je oprávněna účtovat si kupní cenou pouze za služby, které si spotřebitel prokazatelně objednal a které mu byly poskytnuty. Druhou a třetí platbu, která neodpovídá žádnému protiplnění ze strany společnosti a která nemá základ v předchozí objednávce spotřebitele, je povinna společnost vydat.
V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení.
Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Doporučujeme spotřebiteli si uschovat jízdenku k prokázání, že zaplatil i v hotovosti a kontaktovat se stížností přímo společnost. Kontakty na společnost Z-Group bus a.s. nalezne spotřebitel na webové adrese: https://zgroupbus.cz/kontakty/#.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.