| Počet nahlášených stížností: | 38 |
| Z toho za letošní rok: | 12 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den, dne 26. 9. 2025 ve 12:40 mi byl naúčtován řidičem 76386 neoprávněně poplatek za druhého cestujícího, který se mnou však necestoval. Když jsem chtěla situaci řešit přímo s řidičem, tvrdil, že jsem mu nahlásila 2 osoby a začal se mi vysmívat. Jednalo se o linku 980 ze stanice Ostrava ÚAN do stanice Rožnov p. Radh.,, rest. u eroplánu.
Žádám navrácení částky 44Kč a sankciování řidiče za jeho chování.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
K chování řidiče:
Chování zaměstnanců obecně ale nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
K druhé neobjednané jízdence:
Společnost je oprávněna účtovat si kupní cenou pouze za služby, které si spotřebitel prokazatelně objednal a které mu byly poskytnuty. Druhou platbu, která neodpovídá žádnému protiplnění ze strany společnosti a která nemá základ v předchozí objednávce spotřebitele, je povinna společnost vydat. V tomto případě by se jednalo o cenu druhé jízdenky, pokud nebyla objednána.
V opačném případě se z její strany jedná o zadržování peněžních prostředků bez právního důvodu, tedy o tzv. bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Doporučujeme stížnost směřovat přímo ke společnosti ČSAD Havířov a.s.:
- na e-mail: info-havirov@kodis.cz či
- tel. na: +420 555 440 347.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.