| Počet nahlášených stížností: | 744 |
| Z toho za letošní rok: | 38 |
| Stále v řešení: | 11 |
44%
56%
Dobrý den,
chci se podělit o svou čerstvou a velmi negativní zkušenost s praktikami společnosti AAA Auto na pobočce v Mladé Boleslavi a požádat o pomoc při nápravě.
Dne 5. 9. 2025 jsem na této pobočce kupoval vůz BMW řady 5 (F10) 530d. Když přišlo na řešení financování úvěrem od ESSOXu, začal kolotoč, na jehož konci jsem byl o 34 000 Kč chudší za služby, které jsem nikdy nechtěl a o některých ani nevěděl.
Prodejce začal mluvit o nutnosti sjednat k úvěru „nějaké pojištění a záruky“. Bylo mi opakovaně a důrazně tvrzeno, že bez těchto doplňků úvěr od ESSOXu nelze získat a že se jedná o standardní balíček, který k financování prostě patří. Žádné alternativy mi nebyly nabídnuty.
Celý proces se neúměrně protáhl na více než čtyři hodiny. Byl jsem unavený a zmatený z množství informací a dokumentů. Prodejce vším procházel velmi rychle, ukazoval, kam se mám podepsat, a já jsem v danou chvíli neměl mentální kapacitu detailně kontrolovat každou položku. Spoléhal jsem na jeho profesionalitu a na to, co mi slovně prezentoval – tedy že podepisuji úvěr s povinným pojištěním.
To pravé zděšení přišlo až druhý den doma, když jsem si v klidu prošel fakturu a smlouvy:
- Zjistil jsem, že konečná cena vozu byla bez mého vědomí navýšena o celých 34 000 Kč.
- Kromě prodloužené záruky a pojištění, o kterých alespoň padla zmínka jako o „nutném zlu“, se na faktuře objevila i položka s názvem „Balíček SMART II“. O této položce během celého čtyřhodinového jednání nepadlo jediné slovo a já jsem až do prostudování faktury absolutně netušil, že mi byla naúčtována a co vůbec znamená.
- Zjistil jsem, že mi byl sjednán leasing, ačkoliv jsem byl v domnění, že řešíme klasický spotřebitelský úvěr.
Okamžitě jsem jednal a v zákonné lhůtě odstoupil jak od leasingové smlouvy, tak od smlouvy o prodloužené záruce. Reakce ze strany prodejců a partnerů však mou frustraci jen prohloubila:
- Prodloužená záruka: Bylo mi řečeno, že mi vrátí jen 1 000 Kč a zbylých 19 700 Kč pošlou zpět AAA Auto. Proč by měl zprostředkovatel dostat peníze za službu, kterou jsem zaplatil a řádně zrušil já?
- Balíček SMART II: Když jsem volal na pobočku, co to je a že to chci zrušit, bylo mi arogantně sděleno, že to je součást úvěru a zrušit to nelze. Slíbili, že věc předají manažerovi a ozvou se. Nikdo se samozřejmě neozval.
Cítím se podveden. Nejenže mi byly podány lživé informace o povinnosti sjednat doplňkové služby, ale některé z nich mi byly naúčtovány zcela „potají“, bez jakéhokoliv vysvětlení. Toto jednání považuji za ukázkovou nekalou obchodní praktiku.
Koupě BMW 530d, 5.9.2025, Mladá Boleslav
Žádám společnost AAA Auto, aby uznala své hrubé pochybení. Požaduji okamžité zrušení všech doplňkových služeb, včetně těch skrytých, a vrácení plné částky 34 000 Kč, která mi byla neoprávněně naúčtována.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Předem uvádíme, že nám není znám obsah uzavřených smluv, takže disponujeme pouze s informacemi poskytnutými spotřebitelem v této stížnosti.
Spotřebitelům doporučujeme před uzavřením smlouvy vše řádně pročíst, v případě potřeby konzultovat s advokátem.
K pojištění vázanému na úvěr:
Dle § 115 zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru je skutečně možné podmínit uzavření smlouvy o úvěru uzavřením pojistné smlouvy na vozidlo, které je tímto úvěrem financováno. V tomto případě je taktéž možné, že poskytovatel úvěru omezí spotřebiteli výběr pojistitele.
K odstoupení od úvěrové smlouvy:
Od spotřebitelského úvěru, který není vázán na bydlení je možné odstoupit bez uvedení důvodů ve lhůtě 14 dnů ode dne uzavření této smlouvy. Podnikatel za odstoupení nesmí po spotřebiteli požadovat žádnou sankci (§ 118 odst. 1 zákona č. 257/2016 Sb., o spotřebitelském úvěru).
Tím, že nemáme k dispozici plné znění kupní a leasingové smlouvy, nemůžeme posoudit, zda by v případě odstoupení od úvěrové smlouvy nemusel spotřebitel uhradit kupní cenu automobilu v plné výši.
Spotřebitel rovněž může tuto záležitost konzultovat s advokátem alespoň v rámci jedné hodinové konzultace. Advokát věnující se spotřebitelskému právu by mohl situaci spotřebitele posoudit komplexně, sdělit svůj právní názor a navrhnout nejlepší možné řešení. Zároveň by advokát v rámci konzultace měl spotřebiteli sdělit, jestli má z finančního hlediska smysl situaci řešit s využitím jeho služeb.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.