| Počet nahlášených stížností: | 15 |
| Z toho za letošní rok: | 7 |
| Stále v řešení: | 1 |
83%
17%
#83422Neuznaný splátkový kalendář
Dobrý den obracím se na vás a prosím o pomoc, ohledně rerum finance. Mám u nich úvěr na 30 000 s úrokem 11 960 (úrok je minimální měsíční splátka), již v minulosti jsem měl u nich půjčku, kterou jsem řádně splatil. Nyní jsem v situaci kdy mi nečekaně zvedli výdaje, tak jsem je o tom kontaktoval a požadoval splátkový kalendář či snížení splátek, z důvodu vyšich výdajů a z důvodu abych se nedostal do prodlení.
Ihned zamítli.
Nemám se kam, ani na koho v tento moment obrátit, a proto se obracím na vás a věřim že mi pomůžete.
Jinak pracuji na smlouvu na neurčito s platem 30 000kč
Druhý plat v domácnosti je 15 000kč.
Z tobo výdaje máme nyní 32-35000 tisíc cca.
Jsem skoro 4 měsíce po insolvenci, půjčil jsem si poprvé v červnu z důvodu zlepšení bonity a registrů do budoucna, vždy po malých částkách, poté vyšší částky, a vše jsem uhradil.
Nemohu si konsolodivat ani nějákým způsobem rozložit tento úvěr do splátek, jelikož po mě ostatní společnosti požadují ručení nemovitostí, autem. a nebo ičo. A nemám ani jedno.
Rád bych tuto situaci vyřešil, co nejdříve. Rerum sám uvádí na webu v často kladených dotazech, že pokud by se měl někdo dostat do prodlení že se má ozvat a prý najdou řešení. Já se ozval a hned zamítnuto, je toto v pořádku? Je to pro ně to řešení?
V přiloze vám zasílám rerum smlouvu, i e-mail co napsali, když jsem požadoval snížení splátek či rozložení splátek.
Děkuji, s pozdravem Patrik Polcar
Rerum finance
Požaduji splátkový kalendář
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Ze zákona obecně neplyne povinnost splátkový kalendář poskytnout. Je tedy možné, aby spotřebitel požádal o vystavení splátkové kalendáře, ale pokud s tímto společnost nebude souhlasit, nebude mu vyhověno. Splatit dluh ve splátkách je možné, ale musí s tím obě strany souhlasit.
Podle § 1765 občanského zákoníku platí, že pokud dojde "ke změně okolností tak podstatné, že změna založí v právech a povinnostech stran zvlášť hrubý nepoměr znevýhodněním jedné z nich buď neúměrným zvýšením nákladů plnění, anebo neúměrným snížením hodnoty předmětu plnění, má dotčená strana právo domáhat se vůči druhé straně obnovení jednání o smlouvě, prokáže-li, že změnu nemohla rozumně předpokládat ani ovlivnit a že skutečnost nastala až po uzavření smlouvy, anebo se dotčené straně stala až po uzavření smlouvy známou."
Pokud by se tedy prokázalo, že se jedná o podstatnou změnu okolností, bylo by možné splátkový kalendář ujednat při novém jednání o smlouvě.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů u finančního arbitra. Řízení před finančním arbitrem je bezplatné a výsledkem tohoto řízení je vydání závazného stanoviska. Více informací o finančním arbitrovi může spotřebitel nalézt zde: https://finarbitr.cz/cs/. Podání návrhu je možné zde: https://finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.
Spotřebitel může také podat podnět na zahájení správního řízení u České národní banky jako orgánu dohledu nad nebankovními poskytovateli spotřebitelských úvěrů.
Naše společnost poskytuje jednorázové půjčky krátkodobého charakteru se splatností 5 až 30 dní. Nejedná se tedy o splátkový produkt. Pro případ, že se klient dostane do situace, kdy není schopen ve smluveném termínu uhradit celou půjčku, může využít možnosti odkladu data splatnosti o dalších 30 dnů s tím, že uhradí pouze tzv. "minimální částku". V takovém případě je ale třeba počítat s tím, že budou nadále účtovány úroky za jistinu, která nebyla splacena. Jsme přesvědčení, že všechny podmínky uvádíme jasně a transparentně, každý zájemce o půjčku je s nimi seznámen ještě před uzavřením smlouvy a že ze strany naší společnosti nedošlo v tomto případě k žádnému pochybení. Přesto chápeme, že se naši klienti mohou dostat do nelehké životní situace, a proto se vždy snažíme najít nějaké řešení.
Vyjádření dTestu
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: