Společnost


Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:94
Z toho za letošní rok:7
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

30.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (29 z 94)

Hodnocení spokojenosti

23%
77%
Uvedená procenta vychází z 13 hodnocení od spotřebitelů help

#83427Samsung podmiňuje vyřízení reklamace doplacením ceny jiného produktu

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 15 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
28.09.2025, před 3 měsíci

Kristýna Zavadilová

Znění stížnosti

Dne 17.11.2023 jsem přes oficiální stránky Samsungu Česká Republika zakoupila lednici. Zároveň jsem využila možnosti zakoupit druhý produkt (vysavač)s 50% procentní slevou. Na faktuře jsou položky uvedené separátně, bez jakékoliv informace o slevě/původní ceně/akci.

Během záruční doby se lednice porouchala. Závadu jsem Samsungu nahlásila 11.9.2025. Dne 19.9.2025 byla závada označena servisním technikem za neopravitelnou a znemožňující řádné užívání.

Dne 25.9.2025 jsem byla kontaktována pracovnicí Samsungu s tím, že Samsung vrácení peněz za lednici v rámci reklamačního procesu podmiňuje doplacením ceny za vysavač.

Disponuji podmínkami akce z doby nákupu (jednalo se o akci probíhající od 1.4.2023 do 23.11.2023 označenou jako "Druhý za polovinu") a ani přes opakované výzvy mi pracovníci Samsungu nebyli schopni objasnit, na čem zakládají svůj požadavek. Pouze opakovaně uváděli, že Samsung trvá na doplacení 50% z původní ceny vysavače.

Osobně se domnívám, že Samsung staví svůj požadavek na následujícím odstavci z podmínek akce, který však jednoznačně není aplikovatelný na můj případ, kterým je reklamace z důvodu neopravitelné vady znemožňující řádné užívání:

Pokud spotřebitel uplatní své zákonné právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě
14 dnů (bez uvedení důvodu), platí (resp. Účastník bere s ohledem na
poskytnutí slevy v rámci koupě 2 produktů na vědomí), že odstupuje od
celé smlouvy a je povinen vrátit veškeré převzaté produkty. Pokud by
právní úprava v konkrétním případě umožňovala Účastníkovi částečné
odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu (tj. pouze ohledně určitého
produktu), platí, že Účastník v takovém případě nesplnil podmínky Akce pro
uplatnění slevy a je povinen uhradit do 7 dnů ode dne odstoupení od
smlouvy rozdíl do plné ceny nevrácených produktů, resp. Organizátor je
oprávněn tuto skutečnost zohlednit při vrácení části kupní ceny v rámci
započtení vzájemných nároků, s čímž Účastník vstupem do Akce souhlasí.

K aktuálnímu datu (28.9. 2025) se mi nikdo ze společnosti Samsung nebyl přes opakované výzvy schopen vyjádřit k tomu, na čem společnost Samsung zakládá svůj požadavek, aby zákazník při uznané reklamaci z důvodu neopravitelné závady jejich vadného produktu doplácel cenu za jiný produkt zakoupený zároveň s reklamovanou věcí.


Produkt

Chladnička Side-by-Side 652l RS66A8100SL/EF Série RS800, Sériové číslo 06KF4EBW900137


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.10.2025 10:25, před 2 měsíci

Jak již spotřebitel učinil, v případě, že je zakoupený produkt vadný, je možné uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Podnikatel není oprávněn si za reklamaci účtovat jakékoli poplatky.

Ustanovení smluvních podmínek, které spotřebitel uvádí, se vztahuje na jiný institut než reklamaci a to na odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodů při distančním prodeji dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Domníváme se, že toto ustanovení je v tomto případě oprávněné, jelikož má za cíl chránit podnikatele, před zneužíváním jím poskytnuté slevy.

Ustanovení na reklamaci nejen že nedopadne, protože se jedná o jiný institut, ale z povahy věci ani nemůže podnikatel požadovat sankci za vadu na svém produktu. Spotřebitel se totiž v tomto případě nesnaží se o obcházení pravidel slevové akce tím, že by jeden ze zakoupených produktů vrátil a ponechal si pouze ten se slevou, ale chce si nechat i druhý produkt, pouze se domáhá opravy zakoupené věci, která je vadná. Chyba tedy nastala na straně podnikatele, který prodal vadný produkt. Doplacení částky za druhý produkt tak s tímto problémem nijak nesouvisí.

Domníváme se tedy, že by podnikatel měl reklamaci vyřídit v souladu se zákonem a nepožadovat od spotřebitele doplacení druhého spotřebiče.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.11.2025 12:03, před měsícem

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.12.2025 13:57, před 4 dny

Dobrý deň, spoločnosť Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. sa oboznámila s podnetom spotrebiteľky týkajúcim sa reklamácie chladničky zakúpenej v rámci marketingovej akcie „Druhý za polovicu“. Mrzí nás vzniknutá situácia aj všetky komplikácie, ktoré spotrebiteľke v súvislosti s riešením prípadu vznikli. Po internom preverení bola celá záležitosť prehodnotená a podnet bol v rámci spoločnosti definitívne vyriešený. Spotrebiteľke bola vrátená plná kúpna cena za vadný produkt, chladničku v rámci uznanej reklamácie z dôvodu neopraviteľnej vady, a to bez akejkoľvek povinnosti doplácať rozdiel ceny za vysávač zakúpený súčasne v rámci akcie. Týmto považuje spoločnosť Samsung daný podnet za uzatvorený. Spotrebiteľke ďakujeme za trpezlivosť a za spätnú väzbu, ktorá nám pomáha zlepšovať kvalitu poskytovaných služieb. S pozdravom Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o. The Park – V Parku 2323/14 148 00 Praha 4 – Czech Republic

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.12.2025 14:37, před 3 dny

Děkujeme společnosti za poskytnuté vyjádření a součinnost.

S ohledem na výše uvedené přeřazujeme stížnost na spotřebitelku, aby mohla tuto skutečnost potvrdit a stížnost následně uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.