| Počet nahlášených stížností: | 12 |
| Z toho za letošní rok: | 4 |
| Stále v řešení: | 1 |
Zboží, myčka na nádobí, byla dodána poškozená, ačkoli obal (pouze igelitem obalené zboží) nebyl porušen. Ihned po rozbalení jsme kontaktovali e-shop. Zaplatili jsme paletovou přepravu, ale zboží bylo dodáno obyčejnou Balíkovnou bez dostatečného zabalení (zboží nebylo v žádné kartonové krabici). E-shop chtěl, abychom reklamovali u České pošty a postoupili plnění k jejich prospěchu, což jsme ihned udělali. Pošta to samozřejmě pro špatné balení zamítla. E-shop s námi přestal komunikovat. Na online chat nikdo neraguje, na zákaznickou linku se nedá přes robota dovolat a na e-maily přestaly odepisovat. Nejprve slibovali náhradní dodání, které neproběhlo. Peníze samozřejmě nevrátili a my máme momentálně nepoužitelnou myčku s prokopnutými dveřmi. Pochybení je prokazatelně na jejich straně. Jako zákazník nemůže ovlivnit, jak zboží posílají, ačkoli jsme zaplatili drahý způsob přepravy.
Nákup myčky na nádobí
Chceme ihned poslat náhradní zboží, které mělo být dle původní domluvy přivezeno a následně měl být sjednán odvoz poškozeného zboží. Nebo chceme ihned vrátit peníze včetně přepravy.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Jestliže společnost nabídla náhradní zboží a rovněž i svoz vadného zboží, je třeba toto jednání považovat za faktické uznání reklamace. Společnost by tedy měla nové zboží dodat a to nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Na základě informací poskytnutých spotřebitelem si nejsme jisti, kdy přesně byla reklamace u prodávajícího uplatněna, nicméně pokud nebude nový spotřebič doručen nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, vzniká spotřebiteli právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení kupní ceny.
Spotřebitel by měl reklamovat vadné zboží u prodávajícího, nicméně v rámci součinnosti by při reklamaci měl rovněž kontaktovat Českou poštu, jak již spotřebitel učinil. Případné zamítnutí reklamace přepravcem však nemá vliv na odpovědnost prodávajícího za vady a nemůže být důvodem pro zamítnutí reklamace u prodávajícího.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Spotřebitelka nás informovala, že jí náhradní zboží již bylo doručeno, proto stížnost uzavíráme s dosažením dohody.