| Počet nahlášených stížností: | 37 |
| Z toho za letošní rok: | 5 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dne 10.9.2025 jsem zarezervovala letenky, po obdržení potvrzení jsem okamžitě zaplatila ještě ten den převodem na účet . Ta dva dny jsem dostala upozornění, e jsem nezaplatila, po dalších 5 dnech znovu. Celé dny jsem psala na online chat Wizzair, volala na jejich infolinku, ale žádná odezva. Osmá den mi byla rezervace zrušena. Peníze ani po urgencích na online chatu a telefonickém rozhovoru s operátorem nepřišly. Ani žádná reakce nebyla. Posílala jsem jim potvrzení o zaplacení, volala jsem i do své banky, ale nemohou nic dělat.
Let byl z Parahy do Larnaky 6.10. Zpáteční Larnaka Praha 13.10.25
Vrácení 12150,-
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Zde se spotřebitel s podnikatelem pravděpodobně dohodli na odstoupení od smlouvy. V takovém případě se závazek ruší od počátku a je třeba věci navrátit do toho stavu, v jakém byly před uzavřením smlouvy. Spotřebitel je tedy povinen vrátit zakoupený produkt a podnikatel vydat spotřebiteli zpět peněžní prostředky.
Pokud by peníze odmítal vydat, jednalo by se o bezdůvodné obohacení(ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
O bezdůvodné obohacení by se jednalo i kdyby spotřebitel poslal peníze na účet, který by nepatřil společnosti Wizz Air, pak by peníze spotřebiteli musel vydat majitel tohoto účtu poté, co ho spotřebitel informuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.