| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dne 24. 4. 2025 došlo k poškození mého vozidla Alfa Romeo při odtahu prováděném společností Vexauto v rámci asistenčních služeb Generali Česká pojišťovna. Vozidlo bylo při manipulaci poškozeno (doloženo fotodokumentací a zprávou technika).
Škodu jsem nahlásil dne 25. 5. 2025. Od té doby mi však společnost Vexauto ani přes opakovanou komunikaci nezajistila náhradu, přestože odpovídá za řádné provedení služby a má sjednané pojištění odpovědnosti u Generali.
Namísto řešení je klient nucen domáhat se práva složitou cestou, což považuji za neprofesionální a nefér přístup.
Žádám, aby Vexauto uznalo odpovědnost za škodu a sdělilo, z jakého pojištění bude náhrada poskytnuta.
Asistenční služba by měla mít proškolené a profesionální řidiče a když už dojde k nějakému poškození.Čekám že se k tomu postaví čelem
Od začátku se snažím v klidu domluvit.
Žádám o náhradu škody nebo přiznání viny aby se jejich pojistka o to postarala když oni jsou na to pojištěni a ne pořád výmluvy.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
V souladu s § 2944 občanského zákoníku platí, že ten, kdo od jiného převezme věc za účelem splnění svého závazku, odpovídá za její poškození, ztrátu nebo zničení, ledaže prokáže, že by ke škodě došlo i jinak. To znamená, že odtahová společnost, která převezme vozidlo k provedení odtahu, nese odpovědnost za případnou škodu na vozidle v průběhu této činnosti, pokud neprokáže, že by k takové škodě došlo nezávisle na odtahu.
Na základě tohoto ustanovení tedy může spotřebitel požadovat náhradu škody jak po odtahové společnosti, tak i po dané pojišťovně, u které je v rámci asistenčních služeb odtah nabízen.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.