| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
objednal jsem si od firmy dodávku dřeva, s tím, že mají na stránkách dopravu zdarma. Při telefonickém kontaktu po mě požodovali dodatečnou platbu navíc 2x 500Kč (500Kč za jedno auto). Když jsem odmítl s tím, že mají reklamu na dopravu zdarma, tak mi jen pán řekl ať si to objednám jinde, že mi dřevo tedy nedodají.
Je možné takto klamat zákazníky reklamou na dopravu zdarma a potom požadovat platbu navíc, kterou jistě nevykazují jako příjem?
Děkuji za prošetření
Výhodná akce - nabízíme dopravu zdarma
Prošetření zda jde o klamavou reklamu a nezákonné obohacování a krácení daně.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc. To platí i o ceně dodání.
Pokud by podnikatel na svých internetových stránkách lákal spotřebitele na dodání zdarma a následně si podnikatel peníze za dopravu účtoval, pak se pravděpodobně bude jednat o klamavou obchodní praktiku podle písm. t) přílohy č.1 zákona o ochraně spotřebitele.
Zároveň ale upozorňujeme spotřebitele, že podnikatel si na svých internetových stránkách vyhrazuje dopravu zdarma pouze v Moravskoslezkém kraji. Pokud si tedy spotřebitel nechal dřevo dovést do jiného kraje, pak je možné, aby si podnikatel poplatek za dopravu naúčtoval, ledaže by dříve bylo na internetových stránkách uvedeno něco jiného.
Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://coi.gov.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.