Společnost


Tomáš Kukučka

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83447Klamavá reklama - vymáhání dodatečných plateb

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
30.09.2025, před 2 měsíci

Marek Kuna

Znění stížnosti

Dobrý den,
objednal jsem si od firmy dodávku dřeva, s tím, že mají na stránkách dopravu zdarma. Při telefonickém kontaktu po mě požodovali dodatečnou platbu navíc 2x 500Kč (500Kč za jedno auto). Když jsem odmítl s tím, že mají reklamu na dopravu zdarma, tak mi jen pán řekl ať si to objednám jinde, že mi dřevo tedy nedodají.
Je možné takto klamat zákazníky reklamou na dopravu zdarma a potom požadovat platbu navíc, kterou jistě nevykazují jako příjem?
Děkuji za prošetření


Produkt

Výhodná akce - nabízíme dopravu zdarma


Požadované řešení

Prošetření zda jde o klamavou reklamu a nezákonné obohacování a krácení daně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.10.2025 09:57, před měsícem

Nabídka zboží, která je tvořena i cenou u něj uvedenou, je pro obchodníka závazná. Pokud jinou cenu uvádí a jinou účtuje, dopouští se klamavého jednání a je právem spotřebitele dožadovat se rozdílu v ceně zaplacené navíc. To platí i o ceně dodání.

Pokud by podnikatel na svých internetových stránkách lákal spotřebitele na dodání zdarma a následně si podnikatel peníze za dopravu účtoval, pak se pravděpodobně bude jednat o klamavou obchodní praktiku podle písm. t) přílohy č.1 zákona o ochraně spotřebitele.

Zároveň ale upozorňujeme spotřebitele, že podnikatel si na svých internetových stránkách vyhrazuje dopravu zdarma pouze v Moravskoslezkém kraji. Pokud si tedy spotřebitel nechal dřevo dovést do jiného kraje, pak je možné, aby si podnikatel poplatek za dopravu naúčtoval, ledaže by dříve bylo na internetových stránkách uvedeno něco jiného.

Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele (zde: https://coi.gov.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.11.2025 15:32, před 29 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.