| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Po telefonu jsem se nechala nachytat a objednala si předražený doplněk stravy. V den, kdy mi balíček dorazil, tak jsem na internetu zjistila, že za co jsem zaplatila 2.600Kč, tak úplně stejné balení jinde mají za 1000Kč, tak ještě týž den jsem vyplnila přiloženou vratku od společnosti a balíček tak jak psali odeslala. Snažila jsem se k nim dovolat, byl ale záznamník, kde slíbili, že se ozvou, taky jsem tam posílala mail. Balíček se mi vrátil, že uvedená společnost na té adrese není. Jakýkoliv pokus navázat spojení nevyšlo, dělají "mrtvého brouka".
Z D testu mi napsali, že pokud jsem smlouvu v textové podobě nepodepsala, že nebyla nikdy řádně uzavřena, takže bych na vrácení peněz měla nárok. Já si myslím, že to už je ztracené. Chtěla bych alespoń veřejně upozornit na jejich praktiky, aby si ostatní na ně dali pozor.
Jednalo se o potravinový doplněk Herzena, na pročištění cév. Název ale nebyl zřejmě cíleně zmíněn ani v reklamně v telefonu, ani před nákupem po telefonu
Ráda bych zboží, které mám po vrácení stále zabalené a připravené jim odevzdat-vrátila, abych dostala nazpět peníze. Pokud to se nezadaří, ráda bych, aby tyto jejich nekalé aktivity byly zveřejněny, aby se o nich vědělo. Já jsem třeba žádné recenze na ně nikde nenačla.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při uzavření smlouvy po telefonu podle ustanovení § 1825 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen "OZ") platí, že pokud spotřebitele telefonicky osloví prodejce, se kterým následně telefonicky uzavřete smlouvu, není pro spotřebitele tato smlouva závazná, dokud ji nepotvrdí v textové podobě. Pokud tedy spotřebitel tuto smlouvu v textové podobě nepotvrdil, nebyla nikdy řádně uzavřena. V takovém případě nevzniká povinnost hradit zboží, které bylo prodejcem zasláno, jelikož se jedná o neobjednané plnění ve smyslu § 1816 OZ.
I kdyby smlouva uzavřena byla, má spotřebitel možnost při koupi zboží na dálku dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Jestliže si spotřebitel není jist, zda následně smlouvu uzavřel, doporučujeme ji pro jistotu vypovědět. Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.