| Počet nahlášených stížností: | 6 |
| Z toho za letošní rok: | 3 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
u jmenované firmy, jsem si zakoupila tempurový polštářek za 6 690 Kč.
Má reklamace s popisem závady byla na základě přiložených fotografií zamítnuta.
Žádala jsem, aby se u tohoto velmi drahého polštářku znovu otevřelo reklamační řízení s tím, že výrobek zašlu, neboť z fotografií není možno přesně určit závadu. Jsem přesvědčena, že nemá dobrou kvalitu, mám totiž srovnání. Má žádost byla znovu zamítnuta.
Níže zasílám 2 e-maily, které proběhly:
¨
Vážená paní C.,
dovolte mi, abych se na Vás obrátila znovu ve věci polštáře značky Tempur, který jsem u Vás zakoupila dne 15. 12. 2024 za cenu 6 690 Kč. Polštářek jsem si vybrala, protože jsem hledala kvalitní a zdravotně vhodný výrobek a značka Tempur má v tomto ohledu dobrou pověst.
První zakoupený kus se bohužel zdeformoval vlivem působení slunce, o čemž jsem předem nebyla paní prodavačkou informována. Reklamace byla následně uznána a výrobek mi byl vyměněn – za což Vám děkuji.
Nyní se však u nového, vyměněného polštáře projevuje další problém – materiál není rovnoměrně rozprostřen po celé ploše, což má vliv na komfort při používání. Je mi líto, že musím situaci řešit podruhé, protože si jinak výrobky značky Tempur cením a s původním polštářem (než došlo k jeho poškození) jsem byla velmi spokojená.
Mám srovnání těchto 2 výrobků. S původním i nynějším polštářkem jsem zacházela a s nynějším zacházím stejně tj. natřásání obou.
Proto si Vás dovoluji znovu požádat o řádné odborné posouzení tohoto kusu tím, že bych Vám ho zaslala, abyste tuto záležitost prověřili důkladně, a to nejen prostřednictvím fotografií.
Současně prosím o písemné potvrzení o převzetí výrobku k reklamaci.
Věřím, že se podaří najít řešení, díky němuž budu moci polštářek dlouhodobě a bez obav používat.
Děkuji za pochopení a ochotu se situací zabývat.
S pozdravem
Lenka Kuboušková
***
Reakce na můj e-mail:
Dobrý den, paní Kuboušková,
děkujeme Vám za Vaši zprávu a sdělení Vašeho pohledu na věc. Rozumíme, že jste s výsledkem reklamace nespokojená, nicméně k Vaší záležitosti jsme již obdrželi oficiální stanovisko výrobce.
Na základě tohoto odborného posouzení a v souladu se záručními podmínkami výrobce, našimi reklamačními podmínkami a platnou legislativou České republiky byla Vaše reklamace pravomocně zamítnuta.
Je nám líto, že se naše stanovisko neshoduje s Vaším očekáváním, nicméně k opětovnému přezkoumání již nejsou dány důvody. Přímý kontakt na výrobce Vám poskytnout nemůžeme, protože reklamační proces je smluvně a procesně veden výhradně prostřednictvím naší společnosti.
Mrzí nás, že jsme Vám v tomto případě nemohli vyhovět, a děkujeme Vám za pochopení.
PN0334755 054 TEMPUR Ombracio, typ polštáře: šířka:60 cm; délka:50 cm
Ráda bych, aby mi byl výrobek vyměněn za nový nebo aby mi byly vráceny peníze.
Je velice drahý a reklamační podmínky jsou velmi neprofesionální - nechtějí výrobek konkrétně vidět a posoudit, vše řeší prostřednictvím fotografií.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud tedy spotřebitel má za to, že důvody pro zamítnutí jeho reklamace nejsou přiléhavé, je vhodné se obrátit na soudního znalce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.