| Počet nahlášených stížností: | 122 |
| Z toho za letošní rok: | 64 |
| Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den, za měsíc červen mi byl strhnut poplatek za služby třetích stran za 1sms 99 Kč, tuto službu jsem si neobjednala a vůbec jsem netušila o co jede, za měsíc červenec mi bylo strhnuto za služby třetích stran 5sms 495 Kč a za měsíc srpen za služby třetích stran 3sms 297 Kč. Nyní ještě nemám vyúčtování za měsíc září, ale nechala jsem si zrušit platby přes mobilní aplikace tak doufám, že mi dále již nebude nic účtováno. U mobilního operátora jsem byla informována, že platba odcházela firmě Advanced telecom services s.r.o. Zaplatila jsem tedy celkem 891 Kč za nevyžádanou službu a tuto částku bych chtěla reklamovat a vrátit zpět. Předem děkuji za brzké vyřízení mé stížnosti. S pozdravem Lucie Konrádová
Nevyžádaná služba u firmy Advanced telecom services s.r.o., strhávání částek přes sms od mobilního operátora O2, nejsem si vědoma jakéhokoliv souhlasu s touto službou, tato služba mi nic nepřinesla.
Žádám vrácení zaplacené částky za nevyžádanou službu a ta činí 891 Kč.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné rovněž kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Co se týče uplatnění reklamace, je možné vyúčtování dle informací dostupných z webových stránek společnosti (viz více na: https://www.atspraha.cz/) reklamovat na telefonním čísle + 420 296 363 199.
Další kontakty na společnost ATS Praha s.r.o.:
- sídlo: Kubánské náměstí 1391/11, 10000 Praha
- e-mail: info@atspraha.cz
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Zrušení předplatného je možné formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Více informací o tzv. prémiových SMS se mohou spotřebitelé dočíst v našem článku na adrese https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100 Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne. Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://ctu.gov.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://ctu.gov.cz/kontakt.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.