Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 12. srpna 2025 byla moje platební karta Visa (číslo končící ***) neoprávněně zatížena 10 transakcemi po 500 EUR, celkem 5 000 EUR, pod obchodním názvem „FLOXYBEATY“ (MCC 5977).
Nikdy jsem si u této společnosti neotevřel účet, neobjednal žádné zboží ani služby a nikdy mi nebylo nic dodáno.
Na svých webových stránkách (https://floxydy.com) společnost uvádí, že nabízí kosmetiku a produkty péče o pleť, avšak žádné zboží jsem neobdržel.
Dne 3. října 2025 jsem zaslal společnosti písemnou výzvu k vrácení peněz, ale tato byla ignorována a nedostal jsem žádnou odpověď.
Žádám Českou obchodní inspekci, aby:
prošetřila tuto společnost z důvodu podezření na podvodné a klamavé obchodní praktiky,
kontaktovala společnost jménem spotřebitele a požadovala okamžité vrácení částky 5 000 EUR.
V příloze zasílám důkazy: výpisy transakcí, kopii výzvy k vrácení peněz a potvrzení o celkové částce sporu.
Na webových stránkách společnosti (https://floxydy.com) je uvedeno, že nabízí kosmetické a pečující produkty („skincare, beauty“). Ve skutečnosti jsem však nikdy nic neobjednal a žádné zboží ani služby mi nebyly dodány.
Žádám, aby Česká obchodní inspekce prošetřila tuto společnost a požadovala jejím jménem okamžité vrácení celé částky 5 000 EUR na mou platební kartu. Zároveň žádám, aby ČOI prověřila, zda tato společnost vůbec má oprávnění podnikat v EU a zda dodržuje spotřebitelské a právní předpisy.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
V případě, že podnikatel neprokáže důvod, proč peněžní prostředky spotřebitele zadržuje, pak by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Je možné rovněž kontaktovat banku s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné podnikatele vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Protože se jedná o vyšší částku, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by celou situaci prostudoval a navrhl další postup. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.