| Počet nahlášených stížností: | 16 |
| Z toho za letošní rok: | 9 |
| Stále v řešení: | 3 |
0%
100%
v rámci vypořádání dědictví, jsme se 6.8.2025 přes kontaktní formulář na oficiálních stránkách obrátili na dodavatele s pohledávkou zůstavitele z titulu přeplatku za odběr energií. Tento přeplatek je uveden v usnesení notářské kanceláře pověřené vyřízením pozůstalosti. Dne 7.8.2025 mi na email odpověděla paní Zemanová a sdělila mi, že mám zaslat kopii výsledku dědického řízení a číslo účtu pro poukázání vzniklého přeplatku. Na můj dotaz, zda stačí kopii usnesení poslat mailem, mi paní Zemanová napsala, že to ano. Dne 8.8.2025 jsme tedy zaslala paní Zemanové usnesení a číslo účtu. Paní Zemanová mi obratem odpověděla, že byl můj požadavek zaevidován k dané smlouvě a předán k vyřízení na účetní oddělení. 20.8.2025 jsem psala paní Zemanové, zda je vše v pořádku a zda nepotřebuje z naší strany ještě něco doložit. Na tento email jsem však už žádnou odpověď nedostala. Od 8.8.2025 mě již nikdo nekontaktoval a peníze samozřejmě nedorazily. Na zákaznickou linku se nedovoláte - je stále obsazeno. Na adrese uvedené na stránkách společnosti není na dveřích, nebo na zvonku uvedeno jméno společnosti.
6ádám o vyplacené přeplatku na zaslaný bankovní účet, případně pokud by společnost Virtual energy požadovala další doklady, ráda vše dodám.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud společnost nevrátila přeplatek v ujednaném termínu, ocitá se v prodlení. Spotřebitel v takovém případě může žádat vyplacení přeplatku ihned a navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nebyl-li přeplatek vyplacen včas, jednalo by se o bezdůvodné obohacení na straně společnosti. V takovém případě je podnikatel povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li podnikatel na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Virtual energy s.r.o., Korunní 1208/74, 10100 Praha. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese sídla společnosti. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://eru.gov.cz/mate-problem-s-dodavatelem-nebo-zprostredkovatelem. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://eru.gov.cz/kontakty.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.