| Počet nahlášených stížností: | 2 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
100%
0%
Dobrý den,
dne 30. 9. 2025 jsem uhradila společnosti Webglobe, s.r.o. fakturu za služby domény, hostingu a zálohování na další období. Krátce po platbě mi však dorazil e-mail, že web nebude fungovat bez dalšího poplatku za „vytáhnutí domény ze zaparkování“. Tato informace mi nebyla sdělena předem, a nebyla uvedena ani ve faktuře, ani v předchozí komunikaci. Z tohoto důvodu jsem okamžitě odstoupila od smlouvy ve 14denní lhůtě.
Společnost tvrdila, že peníze vrátit nelze, protože nejde o „novou službu“, ale uznali nárok na vrácení části platby za doménu, ale zbytek částky (hosting a zálohování) odmítli vrátit s odůvodněním, že služby byly ukončeny zpětně ke dni platby.
Tato odpověď je velmi nejasná – není zřejmé, zda mi služby poskytli, nebo je ukončili dříve, ale platbu si ponechali. Přitom žádná služba nebyla aktivní a web nebyl v té době funkční a ani není nyní. Doména byla zaparkovaná a žádný obsah se nezobrazoval.
Mám sice IČO, ale živnost je dlouhodobě pozastavená a web jsem využívala výhradně k soukromým (nepodnikatelským) účelům, takže vystupuji jako spotřebitelka. Smlouvu jsem nikdy neuzavřela, byla jsem k firmě převedena od společnosti OneBit a jednalo se o prodloužení služeb na další období coby fyzická osoba bez uvedení IČO a nesouhlasila jsem se zahájením poskytování služeb před uplynutím lhůty pro odstoupení.
Žádám o pomoc s vrácením celé částky (kromě již vráceného poplatku za doménu), protože jako spotřebitelka mám podle § 1829 občanského zákoníku nárok na vrácení peněz po odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku, pokud nebylo plnění zahájeno s mým výslovným souhlasem – což se nestalo.
Firma webglobe, s.r.o. již neodpověděla na mou výzvu k vrácení peněz a přestala úplně komunikovat.
Děkuji za pomoc.,
Markéta Čermáková
Hosting, doména, zálohování webových stránek u Webglobe, s.r.o.
Žádám o vrácení celé částky uhrazené dne [doplnit datum platby], a to za služby, od jejichž poskytnutí jsem ve lhůtě 14 dnů odstoupila. Částka za doménu mi již byla vrácena, ale požaduji také vrácení zbývající části – konkrétně za hosting a zálohování – neboť služby nebyly využity, souhlas se zahájením plnění jsem neposkytla a odstoupení bylo provedeno v zákonné lhůtě dle § 1829 občanského zákoníku.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud společnost uznala spotřebiteli odstoupení od smlouvy, pak je povinna vydat zpět peněžní prostředky, které od spotřebitele získala. V opačném případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nicméně za parkování domény by si společnost poplatky účtovat mohla (v rámci výjimky v § 1837 písm. l) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), do doby než ho spotřebitel vypoví. O tomto by však spotřebitel měl být již při uzavírání smlouvy informován a částka by měla být přiměřená.
Co se týče poplatků za zálohování, není nám známa smlouva mezi spotřebitelem a společností, takže nemůže určit, jakou právní povahu by měly, či zda mohu být platně vymáhány.
Pokud by se smlouva týkala vyšší částky, pak doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a navrhnout další postup. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.