Společnost


SOMEBEE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

33.3 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 3)

#83528Rozesílání nevyžádaných reklamních sdělení

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2025, před měsícem

Pavel Budín

Znění stížnosti

Společnost SOMEBEE s.r.o. pana Alexandra Haranta každý den posílá několik nevyžádaných reklamních sdělení prostřednictvím generovaných e-mailových adres, každý nevyžádaný newsletter má jinou rozesílací adresu. Díky tomu nelze odhlásit odběr reklamy ani zablokování rozesílací adresy. Reklamy odkazují zejména na vysoce podezřelé stránky jinto.cz, elektro-jih.cz ale i další. Nikdy jsem se k odběru těchto newsletterů neregistroval.
Pokusil jsem se jednatele Haranta kontaktovat prostřednictvím e-mailu uvedeného na webových stránkách i v soukromé zprávě na platformě LinkedIn, oba kontaky bez jediné reakce. Telefonní číslo neexistuje.


Požadované řešení

Výmaz databáze kontaktů, na které rozesílají SPAM.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.10.2025 15:06, před měsícem

Opakované zasílání nevyžádaných newsletterů prostřednictvím elektronické pošty, a to i přes výslovný nesouhlas spotřebitele, může naplňovat znaky agresivní obchodní praktiky dle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle přílohy č. 2 tohoto zákona se za agresivní obchodní praktiku považuje i situace, kdy podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím elektronické pošty.

Uvedené jednání je současně v rozporu s § 7 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti, podle něhož lze podrobnosti elektronického kontaktu využít pro šíření obchodních sdělení pouze vůči uživatelům, kteří k tomu předem udělili souhlas. Výjimku tvoří pouze situace, kdy podnikatel získal elektronický kontakt v souvislosti s prodejem vlastního výrobku nebo služby a využívá jej k nabídce vlastních obdobných výrobků či služeb, přičemž spotřebiteli je vždy poskytnuta jasná a zřetelná možnost jednoduchým a bezplatným způsobem odmítnout další zasílání sdělení.

Tím, že společnost hromadně a opakovaně šíří obchodní sdělení elektronickými prostředky bez předchozího souhlasu adresátů, nereaguje na jejich žádosti o ukončení zasílání a současně nesplňuje zákonné požadavky na obsah a označení těchto sdělení, by se mohla dopustit přestupku ve smyslu § 11 odst. 2 písm. a) zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Za tento přestupek lze podle citovaného zákona uložit pokutu až do výše 10 000 000 Kč.

Je možné se obrátit na dozorový orgán, kterým je v oblasti obchodních sdělení Úřad pro ochranu osobních údajů. Kontakt: https://uoou.gov.cz/kontakt. Dále je možné obrátit se na Českou obchodní inspekci, která dozoruje problematiku nekalých obchodních praktik. Kontakt je dostupný zde: https://coi.gov.cz/podatelna/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.11.2025 09:46, před 4 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.