Společnost


SOMI Applications and Services s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83529Neřeěení nahláíšené závady

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.10.2025, před měsícem

Václav Novák

Znění stížnosti

Dne 8.2.2024, jsem uzavřel smlouvu č. ***(viz příloha) u společnosti SOMI , na montáž fotovoltaický ohřev vody, za využití dotace NZÚ Light platné do 18.10.2024. Dodavatel dne 13.3.2024 provedl montáž a instalaci zařízení, které ale nedokázal zprovoznit. Systém měl být uveden do provozu do 7 dnů, ale byl uvedení do provozu teprve 29.8.24 výměnou vadného střídače. Na tuto možnou vadu střídače jsem několikrát upozorňoval. Po 2měsících došlo 29.10.24 poruše. Od nahlášení závady došlo k sedmi neúspěšným pokusům o opravu a četným urgencím opravy. 18.3.2025 došlo k dohodě o výměně střídače za jinou značku. Celý popis viz příloha.


Požadované řešení

Zprovoznění systému dle podmínek dotace


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2025 10:08, před měsícem

Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla pravděpodobně sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.

O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Dle § 2171 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud se vada na zboží projeví opakovaně.

Opětovným výskytem se rozumí projev stejné vady, která již byla v rámci uznané reklamace opravena. Dle znění zákona je tedy možné odstoupit již při druhém projevu stejné vady. Dle důvodové zprávy by mělo být v případě hodnotných či komplexních produktů spravedlivé umožnit prodávajícímu ještě jeden pokus o odstranění vady, avšak ani tento “další pokus” zákon přímo nevyžaduje.

Při použití obou institutů může spotřebitel požadovat odstoupení od smlouvy, budou mu navráceny peněžní prostředky a může požadovat plnění po jiné společnosti, bude ale třeba vrátit dotaci. V případě, že spotřebitel trvá na opětovné opravě a zprovoznění systému, pak je možnost se v rámci smluvní svobody s podnikatelem dohodnout na jiném řešení, popřípadě znovu vytknout vadu.

Spotřebitel rovněž může tuto záležitost konzultovat s advokátem alespoň v rámci jedné hodinové konzultace. Advokát věnující se soukromému právu by mohl situaci spotřebitele posoudit komplexně, sdělit svůj právní názor a navrhnout nejlepší možné řešení. Zároveň by advokát v rámci konzultace měl spotřebiteli sdělit, jestli má z finančního hlediska smysl situaci řešit s využitím jeho služeb.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.