| Počet nahlášených stížností: | 107 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 0 |
40%
60%
Dobrý den,
potřeboval bych radu, jak dál postupovat při zamítnutí reklamace vadného ovladače dronu zakoupeného v e-shopu DATART.cz
V e-shopu jsem zakoupil kompletní sadu ve které byl dron, ovladač dronu, nabíječka na baterie a 3ks baterií do dronu. U ovladače přestalo před koncem 2leté záruky fungovat dobíjení a nedal se nabít.
Dne 22.9.2025 jsem ho osobně reklamoval na pobočce DATART, OC Galerie Vaňkovka, Ve Vaňkovce 1, 602 00 Brno, číslo reklamace ***.
Obchodník dne 8.10.2025 bezplatnou reklamaci odmítnul s tím, že zboží, které mi prodal, nepochází z distribuce EU a nejedná se o ovladač z původního balení.
Prosím o radu, jestli má na toto právo a já mám povinnost dokazovat, že mi opravdu prodal zboží, které reklamuji (to nemám vůbec tušení, jak bych to mohl prokázat) a jak v této věci dále postupovat.
Děkuji
S pozdravem
Petr Kizek
**
Prodejce:
HP TRONIC Zlín, spol. s r.o.
náměstí práce 2523
760 01 Zlín
IČ: 49973053
Pobočka, na které probíhá reklamace:
DATART, OC Galerie Vaňkovka
Ve Vaňkovce 1
602 00 Brno
Ovladač byl součástí kompletního balení. Kód položky: DJIMINI2SE2. Název: Dron DJI Mini 2 SE Fly More Combo (viz faktura)
Výměna nebo oprava nefunkčního ovladače.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud společnost tvrdí, že reklamovaný výrobek nebyl spotřebiteli nikdy prodán, je na místě doložit důkaz o jeho koupi. Za relevantní lze považovat zejména fakturu, objednávku, doklad o zaplacení či výpis z bankovního účtu, popřípadě fotodokumentaci. Pokud se jedná o stejné sériové číslo výrobku, jako bylo uvedeno na faktuře, je společnost povinna reklamaci přijmout.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Spotřebitel nás informoval, že se se společností HP TRONIC již dohodl. Uzavíráme proto stížnost s dosažením dohody. Děkujeme za využití služby VašeStížnosti.cz.