| Počet nahlášených stížností: | 113 |
| Z toho za letošní rok: | 5 |
| Stále v řešení: | 2 |
70%
30%
Dobrý den,
reklamuji zakoupený mobilní telefon. Objednán byl na eshopu, placen online kartou, vyzvednuto osobně na pobočce 4.10.2024.
V srpnu 2025 proběhla první reklamace mobilu, vyřízena opravou, obdržel jsem 3.9.2025.
Ještě týž den 3.9. jsem vytvořil v Mironetu přes webové rozhraní reklamaci a ještě týž den odeslal zboží přes Zásilkovnu (organizuje i platí Mironet). Týden se nic nedělo, poté mi na můj telefonát odpověděli, že jim zboží Zásilkovna nedodala. Reklamaci přijali až 12.9. Ve formuláři je rovnou od začátku uvedeno, že očekávané datum vyřízení bude 12.10. to je porušení zákona.
3.10. jsem volal pro nějakou informaci, dohodu, neúspěšně.
Je to již druhá reklamace stejné vady, displej mobilu náhodné zhasíná. Chyba se projevila již při nastavování mobilu v den přijetí z první reklamace 3.9.. Nikdo to ani nevyzkoušel.
Ke společnosti Mironet již nemám důvěru, žádám o vrácení kupní ceny.
Děkuji za vyřízení.
Motorola EDGE 40 Neo 12+256GB zelená Kód: 93108310
Ke společnosti Mironet již nemám důvěru, žádám o vrácení kupní ceny.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud se vada na zboží projeví opakovaně.
Opětovným výskytem se rozumí projev stejné vady, která již byla v rámci uznané reklamace opravena. Dle znění zákona je tedy možné odstoupit již při druhém projevu stejné vady. Dle důvodové zprávy by mělo být v případě hodnotných či komplexních produktů spravedlivé umožnit prodávajícímu ještě jeden pokus o odstranění vady, avšak ani tento “další pokus” zákon přímo nevyžaduje.
Jelikož spotřebitel uvádí, že byl telefon již jednou pro stejnou vadu reklamován, má nyní v případě uznání spotřebitel možnost od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení kupní ceny. Doporučujeme, aby bylo odstoupení od smlouvy učiněno v písemné formě, například prostřednictvím e-mailu.
Spotřebitel rovněž může od smlouvy odstoupit, pokud není reklamace vyřízena řádně a včas. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se vyjádřila.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
13.10. byl vystaven a proplacen dobropis.
Mironet
Dobrý den,
takže shrnutí celého případu je:
1. Prodejce nedodržel zákonný termín.
2. Prodejce nedodržel ani svůj vlastní termín.
3. Prodejce měl při druhé reklamaci téže vady rovnou vracet peníze.
Ze zvůle reklamačního technika (nebo to mají nařízené shora), jsem byl měsíc a půl bez hlavního mobilního telefonu, který je dnes předmětem denní potřeby, ačkoli zákon o ochraně spotřebitele říká:
Prodávající nesmí zapomínat na to, že vadu by měl odstranit v přiměřené době tak, aby vám tím nezpůsobil značné obtíže. Přitom je třeba zohlednit povahu zboží a účel, k němuž jste jej koupili.
Závěr: Mironet vřele NEDOPORUČUJI.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.