Společnost


Ing. Vladislav Machytka

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 2)

#83546Odstoupení od smlouvy - nevrácené peníze

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.10.2025, před měsícem

Tereza Vojtíšková

Znění stížnosti

Na webu obuvsotek.cz jsem dne 28. 5. zakoupila koženou obuv, doručena a převzata byla dne 4. 6. 2025. Během cca týdne jsem zjistila, že je obuv nekvalitní a poslala jsem ji zpět s odstoupením od smlouvy a žádostí o vrácení peněz. Dle potvrzení dopravce dorazila k dodavateli dne 18. 6., odstoupení do 14 dnů od převzetí bylo tedy v pořádku splněno.
Od dodavatele mi nepřišla žádná zpráva o převzetí či řešení, místo toho mi skoro o měsíc později PPL zkoušelo doručit balíček, pravděpodobně s novou obuví. Vzhledem k tomu, že jsem od smlouvy odstoupila, balíček jsem nepřevzala a kontaktovala jsem dodavatele. Psala jsem jim několikrát na oficiální email, bohužel marně.

Na postup jsem se průběžně radila ve spotřebitelské poradně dTestu a dne 25. 7. 2025 jsem dodavateli poslala do datové schránky zprávu s Výzvou k vydání bezdůvodného obohacení. Po tomto mi reagovali, ovšem již na email, s tím, že peníze mi vrátí, až se jim vrátí balíček s novou obuví, který mi opět poslali. Ten jsem tedy u přepravce odmítla hned, jakmile dorazil. Dle přepravce se jim vrátil již 1. 8. 2025, znovu jsem tedy dodavatele kontaktovala, opět bohužel marně.

Protože peníze zpět ani pak nedorazily, snažila jsem se s dodavatelem spojit přes email. Po cca 2 týdnech mi, namísto odpovědi, znovu zkoušelo PPL doručit balíček (celkem potřetí). Na mou další zprávu s dotazem, co to má být, když mi potvrdili vrácení peněz odpověděli, že byla reklamace vyřešena vrácením peněz. Na mou další zprávu, že se nejednalo o reklamaci, nýbrž od začátku o odstoupení od smlouvy, a že vrácení peněz mi bylo již potvrzeno, na to už mi nikdo nereagoval.
Dodnes od nich nemám ani žádnou další odpověď, ani vrácené peníze.
Prosím Vás proto o pomoc s řešením situace. Předem děkuji Tereza Vojtíšková


Produkt

52C1696 Artiker, kód obuvi A230199


Požadované řešení

vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.10.2025 15:33, před měsícem

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud tedy podnikatel přislíbil vrácení kupní ceny, měl by tak i učinit. Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, jak již ovšem spotřebitel dle popisu učinil.

Nyní stížnost přeřazujeme na společnost, aby se mohla vyjádřit.

Na základě informacích poskytnutých spotřebitelem byl podán podnět, avšak nejsme si jistí, zda byl podán rovněž návrh na zahájení mimosoudního řešení sporu. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.