| Počet nahlášených stížností: | 64 |
| Z toho za letošní rok: | 15 |
| Stále v řešení: | 1 |
7.7.2025 jsem zaslala objednávku:
Kytice umělých květin Tifonys 5 ks - různé barvy - bila
varianta: bila
1 179 Kč
Kytice umělých květin Tifonys 5 ks - různé barvy - fialova
varianta: fialova
1 179 Kč
Kytice umělých květin Tifonys 5 ks - různé barvy - ruzova
varianta: ruzova
1 179 Kč
10/20 ks Umělé větvičky eukalyptu Zelené listy Dekorace pro domácnost Zahradu Svatbu Kytice Středový prvek - 10pcs
size: 10pcs
1 119 Kč
Doručení
Pojištěná zásilka
Balné
Suma celkem 714 Kč.
Úhradu jsem blbec provedla ihned platební kartou.
11.7. mi poslali zprávu, že objednávka byla odeslána, po 20 dnech mi přišly jen větvičky eukalyptu. 13.8. jsem podávala reklamace (jednotlivě na každou kytici, jak mi bylo z jejich strany doporučeno), už se neozvali.
viz výše
požaduji vrátit peníze za 3 kytice umělých květin po 179 Kč
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Předně upozorňujeme, že společnost uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce, avšak uvádí to pouze v obchodních podmínkách, je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Spotřebitel tak může ohledně reklamace, či odstoupení od smlouvy komunikovat přímo se zprostředkovatelem (tedy se společností Hermes Hestia, s.r.o.).
Platí tedy, že: Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud bylo zboží dodáno jen částečně, jedná se i v tomto případě o vadu a spotřebitel tak může zboží reklamovat, jak již dle popisu učinil.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude zaslán na adresu sídla společnosti (lokálního administrátora platformy pro ČR trh) Příčná 1892/4, Nové Město, 11000 Praha 1. Podnikatel je povinen vybírat si poštu na adrese svého sídla. Jestliže tak neučiní a zmaří-li vědomě dojití, platí, že řádně došlo a bude vůči podnikateli takové právní jednání účinné dle § 570 občanského zákoníku, přičemž dle § 573 občanského zákoníku se má za to, že zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Spotřebiteli doporučujeme si zaslané dokumenty uschovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.