| Počet nahlášených stížností: | 181 |
| Z toho za letošní rok: | 12 |
| Stále v řešení: | 2 |
100%
0%
Cestovní kancelář ČEDOK
Vinohradská 2577/178
130 00 Praha 3 – Vinohrady
Věc: Reklamace zájezdu – číslo smlouvy ***
Obracím se na Vás ohledně neuzané reklamace zájezdu, který jsem si u cestovní kanceláře Čedok zakoupil v hodnotě 125 920 Kč. Jednalo se o zájezd do destinace Thajsko – Khao Lak v termínu 8.11.2024 – 15.11.2024, číslo smlouvy ***
Bohužel musím vyjádřit svou nespokojenost, neboť měla smluvní letecká společnost Čedoku při odletu z Bratislavy zpoždění téměř 2 hodiny a při cestě zpět téměř 7 hodin. Způsobilo nám to výrazné komplikace při cestě zpět z letiště a celkově snížilo kvalitu zájezdu.
Danou situaci jsem řešil po návratu s pracovníkem Čedoku, který mě odkázal na leteckou společnost, což jsem nyní zjistil, že bylo mylné. Daná letecká společnost ani na výzvy nereaguje. Dne 8.8.2025 jsem tedy znovu oficiální cestou reklamoval daný zájezd, avšak společnost Čedok mě opět odkázala na leteckou společnost Neosair.
Celý zájezd včetně dopravy jsem zakoupil u Čedoku jako balíček a reklamaci včetně kompenzace mám žádat/reklamovat přímo u dané cestovní kanceláře.
Přičemž se navíc jednalo o dopravní letadlo Čedoku (smluvní letadlo), které slouží pouze klienty cestovní kanceláře Čedok.
Tato situace mi způsobila značné zklamání a zájezd neodpovídal sjednaným podmínkám. Žádám Vás tímto o finanční kompenzaci odpovídající snížení kvality poskytnutých služeb, a to dle zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a zákona č. 159/1999 Sb., o některých podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu.
V příloze přikládám:
Kopii smlouvy o zájezdu
Letenky
Fotografie
číslo smlouvy 12303503 Let Bratislava - Thajsko
Sleva z ceny zájezdu, ideálně ve výši kompenzace za zpožděný let dle nažízení EU ve výši 2400 € (4x600€)
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Podle § 2537 odst. 2 občanského zákoníku musí zákazník vadu zájezdu vytknout bez zbytečného odkladu pořadateli zájezdu. Vadou zájezdu se přitom rozumí situace, kdy některá ze služeb cestovního ruchu zahrnutých do zájezdu není poskytována v souladu se smlouvou.
Spotřebitel může podat písemnou reklamaci zájezdu s nárokem na slevu po návratu z dovolené. Právo na slevu se promlčí nejdříve za dva roky, ale reklamaci je nutné uplatnit co nejdříve po návratu. Na její vyřízení má cestovní kancelář 30 kalendářních dnů.
Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
S reklamací je třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu.
V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.
Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.