Společnost


Sneakerheaven s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

100 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (1 z 1)

#83565Neuznání reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

7 dnů 12 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.10.2025, před měsícem

Martina Francová

Znění stížnosti

Dobrý den,
obracím se na vás s prosbou ohledně neuznané reklamace pánských bot, které byly koupeny letos v květnu, používány 3 měsíce a jedna z bot má uprostřed podrážky zřejmě prasklinu, protože bota při chůzi nedrží tvar, není pevná a kroutí se. Dle vyjádření reklamačního protokolu :Reklamace následujícího zboží: Nike Air Force 1 Low White, velikost EU 45, zakoupeno
23.5.2025, (dále jako “Předmět reklamace”) byla posouzena jako nedůvodná. Předmět
reklamace nenesl žádnou materiálovou čí výrobní vadu a jedná se pouze o opotřebení věci
vzniklé za dobu jejího patrného nadužívání. Reklamace je tímto považována za uzavřenou.
Opakovaně jsem upozorňovala, že bota má minimální vadu na zevní straně, ale že je závada citelná při zátěži.
Boty byly na mé poměry velice drahé a byl to dárek synovi k narozeninám od celé rodiny a o to více mě to mrzí. Děkuji za pochopení a za prověření.
S přáním hezkého dne Martina Francová


Produkt

prasklina v podrážce pravé boty, bota je prošlápnutelná, nestabilní


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.10.2025 11:43, před měsícem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem. Podnikatel by tedy musel prokázat, že se jedná o opotřebení věci a to nejlépe odborným posudkem, pouhé konstatování by jako odůvodnění nemělo stačit.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2025 09:46, před měsícem

Spotřebitelka nás informovala, že ji společnost již kontaktovala, zboží znovu otestovali a reklamace byla uznána.

S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme s dosažením dohody.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.