| Počet nahlášených stížností: | 1 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Černý kalhotový kostým neodpovídá kvalitě uváděné v reklamě. Navíc kalhoty jsou krátké a úzké v pase. Neodpovidá ani velikost. U zboží chybí faktura i adresa kam by bylo možné zboží vratit. Cena byla 989,- Kč.
Kostým kalhotový černy vel. 42
vrátit peníze
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Předně upozorňujeme spotřebitele, že tento e-shop neobsahuje úplné obchodní podmínky a spotřebitel tak neví, s kým uzavírá kupní smlouvu a vůči komu může nárokovat svá práva.
Spotřebitelům doporučujeme před využitím e-shopů a zaplacením, aby si daný e-shop prověřili na stránkách České obchodní inspekce (zde: https://coi.gov.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/) nebo na stránkách dTestu (zde: https://www.dtest.cz/eshopy), popř. využili recenzních portálů.
Vadné zboží(v tomto případě neodpovídající popisu) lze reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
S ohledem na skutečnost, že se jedná o anonymní e-shop, jehož provozovatel se neidentifikuje v souladu s právními požadavky a vystavuje spotřebitele potenciálním rizikům, je možné iniciovat podnět k jeho zařazení na oficiální seznam rizikových e-shopů. Takový krok přispívá k ochraně spotřebitelských práv, zvyšuje transparentnost online trhu a napomáhá předcházet dalším klamavým či nekalým obchodním praktikám vůči jiným zákazníkům.
Pokud by se jednalo o subjekt sídlící v ČR, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.