| Počet nahlášených stížností: | 251 |
| Z toho za letošní rok: | 13 |
| Stále v řešení: | 4 |
Dcera si rozřízla plosku nohy o dlažbu u hotelového bazénu, byla ošetřena v nemocnici na Djerbě, kde jí to zašili. Po návratu domů jsem podala u společnosti DER Touristik reklamaci za vady na zájezdu, jelikož dlažba u bazénu byla v nevyhovujícím stavu. Poslala jsem jim veškeré dokumenty, kdy si vyžádali i protokol pro svoji pojišťovnu o typu zranění a nároku na odškodné. Jejich pojišťovna jim sdělila, že nevyhovující prostředí je vyloučeno z pojištění a že jim proplatí jen bolestné, které nám následně poslali na účet. Ozvala jsem se, že si nemyslím, že by mne mělo zajímat, že je to u jejich pojišťovny vyloučeno a trvala jsem na odškodném za zmaření dovolené v důsledku úrazu kdy jsme nemohli plně využívat hotelové služby a byly odkázáni strávit zbytek dovolené u zraněné dcery na pokoji. Načež mi bylo řečeno že nedošlo ke krácení z více jak 50% a proto na další kompenzaci nemám nárok. Odbyly mne jen voucherem na 2.000,- Kč na nákup další dovolené. Vše mohu doložit mailovou komunikací. Prosím o pomoc při řešní tohoto případu. Děkuji Pavlíková
zájezd na Djerbu v červenci 2025
Požadovala jsem po CK odškodné ve výš 15.000,- Kč, dostala jsem na účet 2.967,-Kč které obsahovaly i poplatek za zprávu pro pojišťovnu.Samozřejmě jsem si zjišťovala informace přes AI a ta mi řekla, že mám rozhodně nárok na víc peněz. Netrvám na 15.000,- Byl to jen nástřel, ale myslím si, že to CK prostě nechce řešit, jelikož se na ně takových lidí jako já obrací víc. Jsem ochotna se domluvit, pokud to bude mít nějaké opodstatnění a ne jen, že mi odvětí, že na nic jiného nemám nárok.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Zájezd má vadu, není-li některá ze služeb poskytována v souladu se smlouvou dle § 2537 odst. 1 občanského zákoníku.
V souladu s ustanovením § 2537 odst. 2 občanského zákoníku je třeba vytknout vadu pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, což se nejčastěji řeší prostřednictvím přiděleného delegáta, s kterým je nutno sepsat zápis o vadě zájezdu, kterým pak bude spotřebitel po návratu argumentovat u pořadatele zájezdu jako takového a požadovat nápravu nebo slevu z ceny zájezdu v souladu s ustanovením § 2540 odst. 1 občanského zákoníku.
S reklamací je tak třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu. Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
Společnost nese odpovědnost také za stav a údržbu okolí hotelového areálu, včetně poškozené dlaždice u bazénu. Cestovní kancelář by proto měla reklamaci zájezdu uznat a spotřebiteli nabídnout přiměřenou slevu z ceny zájezdu.
Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.