Společnost


AMETrader, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83582Klamavá prezentace, vadné plnění a chybějící faktura – dymovody.eu / AMETrader s.r.o.

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

2 měsíce 2 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.10.2025, před 2 měsíci

Erik Tibenský

Znění stížnosti

Objednal jsem 1. 10. 2025 na e-shopu dymovody.eu (CZ) dvířka do udírny 500×700 mm, černá. Na stránce byla dvířka bez loga/štítku. Po doručení 7. 10. 2025 jsem obdržel kus s velkým stříbrným kovovým štítkem přinýtovaným dvěma nýty (nelze odstranit bez poškození) a s vadami nátěru (otlačená/poškozená barva u pantů a v rozích). Na webu nebylo uvedeno, že jde o ilustrační foto. Fakturu jsem nedostal ani v zásilce, ani e-mailem – ani po opětovné výzvě.
8. 10. 2025 jsem podal reklamaci (výměna za bezvadný kus bez štítku nebo sleva); 9. 10. 2025 obchod odpověděl, že zboží stáhne a vrátí peníze, ale až po doručení zpět (odmítl vratnou dobírku/okamžitou platbu).
Žádám plnou refundaci 218,60 € a svoz na náklady obchodníka s vyplacením při převzetí (vratná dobírka/SEPA Instant) + zaslání faktury/dobropisu. Alternativně výměnu za bezvadný kus bez štítku; případně kompenzaci 120 €. Děkuji za pomoc s mimosoudním vyřešením.


Produkt

Název zboží: Dvířka do udírny 500×700 mm Barva/provedení: černá Katalogové označení (kód): 20207 (ze souhrnu objednávky) Prodejce: AMETrader s.r.o. (dymovody.eu) Číslo objednávky: *** Datum objednávky / doručení: 01.10.2025 / 07.10.2025 Cena celkem: 218,60 € (zboží + doprava + dobírka) Zjištěné nedostatky výrobku: Velký stříbrný kovový štítek přinýtovaný dvěma nýty v pravém dolním rohu dvířek (nelze odstranit bez poškození povrchu); na produktových fotografiích byl výrobek bez štítku. Vady nátěru – poškozená/otlačená barva u pantů a v rozích (zjevně zavřeno před úplným zaschnutím). (Výrobce ani sériové číslo nejsou na zakoupeném kusu/dokladech uvedeny.)


Požadované řešení

Moje požadované řešení (jasně a v pořadí preferencí):
1)Výměna za bezvadný kus bez přinýtovaného štítku a bez vad nátěru, se svozem na náklady prodejce
2)Přiměřená sleva 120 € (na odbornou opravu povrchu a překrytí štítku) + vystavení dokladů.
3)Vrácení peněz v plné výši 218,60 € a svoz zboží na náklady prodejce (jde o vadné/nesouladné plnění). Vyplacení při převzetí (vratná dobírka / SEPA Instant) Zaslat fakturu/dobropis.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.10.2025 13:11, před měsícem

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Jestliže společnost nabídla vrácení peněz, tak se jedná o fakticky uznanou reklamaci.

V tomto případě máme za to, že pokud společnost přislíbila vrácení kupní ceny, měla by tak učinit.

Tím, že společnost nevydala spotřebiteli žádnou fakturu ani jiný doklad o koupi, porušila povinnost stanovenou v § 16 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, podle níž je prodávající na žádost spotřebitele povinen vydat doklad o zakoupení výrobku nebo o poskytnutí služby s příslušnými údaji o transakci a identifikaci prodávajícího.
V případě, že se spotřebitel domnívá, že uvedené ustanovení bylo porušeno, může se obrátit na Českou obchodní inspekci jako příslušný dozorový orgán.

Na základě § 2170 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník platí, že k odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené. Společnost by tedy měla udírnu vyzvednout, případně zařídit její odvoz.


Spotřebitel také může získat zpátky své finanční prostředky na základě odstoupení od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2025 14:02, před 22 dny

Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.