| Počet nahlášených stížností: | 137 |
| Z toho za letošní rok: | 4 |
| Stále v řešení: | 1 |
61%
39%
Dne 14.08.2025 bylo vyzvednuto zboží (regál/knihovna) na provozovně v Ústí nad Labem, na základě mnou vytvořené objednávky ze dne 16.07.2025 na e-shopu Sconto nábytek. Po rozbalení zboží doma, jsme zjistili, že chybí druhá půlka regálu, tzn,. byla dodána pouze 1 krabice ze 2.
Reklamaci jsem řešil telefonicky dne 16.08.2025 a na základě doporučení jsem tedy vytvořil na webových stránkách Sconto nábytek elektronickou reklamaci s potřebnými fotkami. Případ byl zaevidován, reklamační protokol byl přijat ke zpracování, kde bylo sděleno, že zákonná lhůta na vyřízení reklamace je 30 kalendářních dní (pokud je zákazník spotřebitelem) a dále bylo ještě doručen další e-mail: v reakci na Vámi uplatněnou reklamaci 2025/019191 z objednávky 8193328 aktuálně prověřujeme sklad/depo.
Dne 21.08.2025 byl doručen další e-mail: Váš případ 2025/019191 na SCONTO Vážený zákazník,
Sklad nedohladal balík. Prosíme o informáciu či by pre Vás bolo akceptovatelné počkať na dodanie objednávky ktorá by mala prísť za 5 týždňou alebo si prajete vrátiť finančné prostriedky?
My jsme odpověděli toto: Dobrý den, no, nic jiného nám nezbývá než tedy počkat dalších 5 týdnů. Kdyby to bylo alespoň trochu možné tuto lhůtu zkrátit byly bychom moc rádi.
Dne 25.08.2025 e-mail se zněním:'Vážený zákazník, objednali sme nový kus u výrobcu. Po dodaní na sklad Vás budeme kontaktovať.
Dne 08.09. obdržen e-mail: velice se omlouváme, že jsme Vaši kupní smlouvu č. 8193328 nedodali v původně avizovaném termínu. Ke zpoždění došlo na straně našeho dodavatele. Naskladnění Vašeho zboží očekáváme v náhradním termínu 15.9.2025 - 21.9.2025.Prosíme Vás o trpělivost. Pokud se potřebujete poradit nebo nás chcete kontaktovat, napište prosím odpověď na tento e-mail. V opačném případě prosím vyčkejte na dodání v náhradním termínu, o kterém Vás budeme informovat, jakmile bude Vaše objednávka připravena. Děkujeme za pochopení a omlouváme se za komplikace.
Dne 21.09.2025 jsem volal na linku prodejce a bylo mi sděleno, že bude lepší si nechat vrátit peníze, že zboží zřejmě nebude dodáno, načež jsem poslal e-mail, vlastně odpověď na předešlý e-mail ze dne 08.09. který zněl takto: Dobrý den, po dnešním telefonátu s Vaší zákaznickou linkou, mi bylo sděleno, že mnou reklamované zboží není možno dodat. Tímto odstopuji od kupní smlouvy a žádám o vrácení hotovosti na bankovní účet. Dále prosím o info, kdy si vyzvednete reklamované zboží.
Vzhledem, k tomu, že nám nikdo na e-mail neodpověděl, dne 30.09.z mé strany další telefonát, kdy mi bylo řečeno, že zboží se nachází v Brně a bude doručeno do ÚL a že moji žádost o odstoupení od smlouvy neobdrželi, přitom to byla odpověď na jejich e-mail a žádné info o nedoručitelnosti jsem neobdržel. Bylo tedy domluveno, že vyčkám a prý během pár dnů zboží bude k odběru v ÚL.
Dne 09.10. jsem opět volal na linku a bylo mi znovu řečeno, že zboží je na cestě z Brna a bude to trvat asi 14 dní.
Regál/knihovna KARMATO antracitová art.č. 4147719/02
Dodat zboží nebo vrátit peníze.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), může spotřebitel od smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu dle § 19 odst. 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Pokud tedy spotřebitel, jak vyplývá z popisu, již odstoupil od smlouvy na základě nevyřízení reklamace včas, měl by podnikatel vrátit spotřebiteli kupní cenu a na své náklady zařídit svoz daného zboží.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.