| Počet nahlášených stížností: | 33 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
33%
67%
Dobrý den, 7.1.2025 jsem si založil životní pojištění a pravdivě uvedl zdravotní stav. Nicméně 16.6.2025 jsem nastoupil na nemocenskou a byl jsem na ní do 1.9.2025 byla mi ukončena aniž by věděli co mi vlastně je, prý přišlo nařízení doktorovi z úřadu. Ale o co jde .. v roce 2019 jsem si stěžoval na dušnost, ale vyšetření ukázalo, že jsem zcela zdravý a sváděli to na reakci po covidu. Na nemocenskou jsem nastupoval s dušností, kašlem, dušení se - ukázalo se ,že mám zaprášené plíce (byl jsem horník 13let) nikdo nechápe jak mohu mít ve svých letech takové zničené plíce, ale na rentu jsem prý mladý. Lékař potvrdil, že v roce 2019 i přes stížnost na dušnost jsem byl zdravý. Při poskytnutí veškeré dokumentace mi pojišťovna zamítla plnit a dala mi výpověď. Mám nárok aspoň aby mi vrátila sumu, kterou jsem na pojištění zaplatil ?
Životní pojištění
Aby pojišťovna plnila a vrátila alespoň částku , kterou jsem zaplatil, když mi dali výpověď. Zasílám dokument, který mi byl zaslán pojišťovnou.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Pokud by se jednalo o životní pojištění a pojišťovna by smlouvu vypověděla podle § 2805 písm. b, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nepřihlíží se k tomu a na výpověď se hledí jako na nicotnou.
Dle zaslaného dokumentu si však nejsme jisti, zda se opravdu o životní pojištění jedná. V takovém případě by pojišťovna v zásadě byla oprávněna pojistnou smlouvu nebo i její část vypovědět. Je však důležité, aby pojišťovna přesně skutkově identifikovala důvod výpovědi a smlouvu, kterou vypovídá.
Nesouhlasí-li spotřebitel s důvody zamítnutí zbylého pojistného plnění, je vhodné obrátit se s reklamací přímo na pojišťovnu (www.csobpoj.cz/podnety-stiznosti). Pojišťovna je povinna vyřídit reklamaci do 30 dní od jejího doručení.
Pro případ nespokojenosti klientů se způsobem vyřízení reklamace, se lze obracet na Ombudsmana uvedené pojišťovny e-mailem na ombudsman@csob.cz, který podnět prošetří a bude spotřebitelku o výsledku šetření informovat.
Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na orgán mimosoudního řešení sporů (v případech neživotního pojištění) Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven, z.ú. U ní může spotřebitel iniciovat mimosoudní řešení jeho problému s pojišťovnou. Více na https://www.ombudsmancap.cz/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.