| Počet nahlášených stížností: | 83 |
| Z toho za letošní rok: | 5 |
| Stále v řešení: | 2 |
100%
0%
Dobrý den,
dne 19.9.2025 jsem na pobočce autoesa v Českých Budějovicích zakoupil vozidlo Opel Grandland X. Nechal jsem si vozidlo zkontrolovat mechanikem a vozidlo nejevilo žádné vady. Po 14 dnech užívání se zobrazila kontrolka motoru společně se závadou antiemisního systému. Objednal jsem se tedy na diagnostiku do autorizovaného servisu opel, kde zjistili závadu katalyzátoru a spoustu dalších chyb, viz příloha. Výsledek reklamace byl zamítnutí z důvodu, že jsem souhlasil s tím, že funkce katalyzátoru nebyla prodejcem zjištěna, tento výsledek reklamace také přikládám přílohou. Děkuji za radu, jak postupovat dál v této záležitosti.
Opel Grandlad X
Jak jsem již požadoval v reklamci, žádám o proplacení opravy, dodatečnou slevu, případně výměnu za jiné vozidlo.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Záruka se také nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn a o které podnikatel zjevně věděl, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Protože autobazar reklamaci zamítl jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, tak jak zde již spotřebitel dle popisu stížnosti učinil. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.