| Počet nahlášených stížností: | 3 |
| Z toho za letošní rok: | 1 |
| Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
po telefonické konzultaci jsme si domluvili nezávazné zaměření žaluzií technikem firmy DEMAXIA, s.r.o.. Po konzultaci s technikem jsme se rozhodli pro výběr plisé žaluzií. U následného zaměření žaluzií nám technik sdělil, že plisé žaluzie nebudou po bocích propouštět světlo, protože budou přesahovat až do půlky lišty okna. Po namontování jsme kontaktovali firmu, že žaluzie neplní vlastnost, která nám byla přislíbena, žaluzie nepřesahují do půlky lišty okna a propouštějí po bocích světlo. Reklamace byla zamítnuta.
Vyjádření ze strany firmy " Plisé žaluzie představují stínící techniku, nikoliv zatemňovací systém – jejich funkcí je regulace intenzity světla, nikoli úplná eliminace průsvitů. Jemné prosvítání po bocích je běžným technickým jevem, daným zejména tvarem a zkosením zasklívacích lišt oken, což nelze konstrukčně zcela vyloučit. Tento efekt je navíc umocněn konstrukcí Vašich oken – zkosené zasklívací lišty se směrem od skla do interiéru rozšiřují, a proto není možné dosáhnout jiného výsledku. Z výše uvedených důvodů proto nemohu Váš podnět uznat jako reklamaci. "
O tomto nás nikdo předem neinformoval, napsali jsme tedy odpověď na tento email s dotazem, proč nám tato skutečnost nebyla sdělena při zaměření žaluzií technikem a proč nám technik sdělil jinou informaci. Na tento email však odpověď nedošla. Po měsíci jsme firmu kontaktovali znovu se stejným dotazem a žádostí o vrácení peněz. Po týdnu přišla ze strany firmy prakticky stejná odpověď jako předešlá a stále nedošlo k odpovědi proč nám technik sdělil jiné informace a neinformoval nás o ovlivnění funkce žaluzií konstrukcí našich oken při zaměření. Technik nám tedy podal informace neshodující se s realitou a firma se stále odmítá vyjádřit.
Jejich nepravdivé informace nás stály 17100,-.
Vyjádření ze strany firmy " Vzhledem k tomu, že u dodaných plisé žaluzií nebyla zjištěna žádná výrobní ani montážní vada, nemůžeme Vaši žádost o vrácení částky akceptovat. Výrobek plně odpovídá sjednané objednávce a technickým normám výrobce.
Tímto považujeme věc za uzavřenou. Samozřejmě i nadále zůstáváme k dispozici pro případné technické dotazy."
Plisé žaluzie
Vrácení plné částky peněz a vrácení oken do původního stavu před montáží
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Mezi stranami byla uzavřena o smlouva o dílo dle § 2587 občanského zákoníku - zhotovení žaluzií a jejich montáž. V tomto případě bude rozhodující, co bylo sjednáno mezi stranami, pokud bylo spotřebiteli přislíbeno, že žaluzie nebudou propouštět světlo a přesto žaluzie po nainstalování světlo propouští, pak by se jednalo o vadu.
Právnickou osobu zastupují její zaměstnanci v rozsahu obvyklém vzhledem k jejich zařazení nebo funkci, přičemž rozhodující je stav, jak se tato skutečnost jeví veřejnosti (viz § 166 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Na základě tohoto ustanovení je podnikatel schopen být právně zavázán i jednáním svého zaměstnance, pokud takové jednání odpovídá rozsahu jeho obvyklého zařazení nebo funkce a takto se jeví veřejnosti.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Vadné plnění (v tomto případě neodpovídající popisu) je možné reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat opravu nebo dodání zboží v souladu s objednávkou. Není-li to možné, má spotřebitel právo požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení všech peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.