| Počet nahlášených stížností: | 251 |
| Z toho za letošní rok: | 13 |
| Stále v řešení: | 4 |
Dobrý den,
zakoupili jsme zájezd do hotelu, který se měl otevírat 18.8.2025 - náš let byl 18.8.2025. Několikrát telefonicky i emailem ověřováno, že hotel bude otevřen ve 100 % nabídce služeb.
Po příletu do destinace nám až v autobuse sdělili, že hotel není otevřen a vezou nás do náhradního - bez možnosti si vybrat nebo cokoliv udělat. Neustále jsem psala a řešila s infolinkou a s delegátem v hotelu, avšak neúspěšně. Zakoupený hotel se po dvou dnech otevřel - my se poté přestěhovali. Hotel ale nenabízel všechny služby dle nabídky na internetu. Navíc stále probíhali stavební práce. Nebyl otevřen na 100 %.
Po příletu jsme zadali reklamaci - nabídka 5 % z ceny zájezdu - neakceptovali jsme. Nyní stále v řešení. Přátelům, které jsme na dovolené potkali nabídli ihned 10 % zpět....
Nyní čekáme na další řešení - na odvolání reklamace nemají ze zákona lhůtu, takže neustále čekáme. Co dál?
Děkuji
20-25 %
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Zájezd má vadu, není-li některá ze služeb poskytována v souladu se smlouvou dle § 2537 odst. 1 občanského zákoníku.
V souladu s ustanovením § 2537 odst. 2 občanského zákoníku je třeba vytknout vadu pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, což se nejčastěji řeší prostřednictvím přiděleného delegáta, s kterým je nutno sepsat zápis o vadě zájezdu, kterým pak bude spotřebitel po návratu argumentovat u pořadatele zájezdu jako takového a požadovat nápravu nebo slevu z ceny zájezdu v souladu s ustanovením § 2540 odst. 1 občanského zákoníku.
S reklamací je tak třeba kontaktovat přímo danou společnost, nejlépe telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu, jak již spotřebitel učinil. Obchodník je povinen přijmout reklamaci. V návaznosti na to je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje.
V tomto případě by mělo být možné podpůrně použít i nezávaznou tabulku slev (odkaz zde: https://evropskyspotrebitel.cz/wp-content/uploads/2017/08/frankfurtska-tabulka.pdf), kde jsou uvedené orientační slevy v procentech podle vady, která se u zájezdu vyskytuje.
Jestliže bude reklamace zamítnuta prodávajícím nebo spotřebitel nesouhlasí s výší kompenzace, je vhodné se s prodávajícím nejprve dohodnout. V takovém případě doporučujeme prodávajícímu zaslat písemný nesouhlas s vyřízením reklamace ve formě doporučeného dopisu (tzv. na dodejku) a požádat ho o opětovné posouzení.
Spotřebitel rovněž může tuto záležitost konzultovat s advokátem alespoň v rámci jedné hodinové konzultace. Advokát věnující se zájezdům by mohl situaci spotřebitele posoudit komplexně, sdělit svůj právní názor a navrhnout nejlepší možné řešení. Zároveň by advokát v rámci konzultace měl spotřebiteli sdělit, jestli má z finančního hlediska smysl situaci řešit s využitím jeho služeb.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.