| Počet nahlášených stížností: | 9 |
| Z toho za letošní rok: | 2 |
| Stále v řešení: | 1 |
3x jsem reklamoval produkt, všechny byly vyřízeny opravou. Ve všech 3 byla jedna z vad nemožnost spárování s aplikací (1. a 3. reklamace jasně zmíněna, u 2. reklamace jsem namítal, že z uvedených vad v 1. reklamaci byla řešena pouze 1 vada a ostatní byly opomenuty). Produkt bych chtěl reklamovat ještě jednou, protože ani 3. reklamace reálně nebyla vyřešena, ale již nelze zadat přes stránky výrobce, i když je produkt ještě v záruce - zakoupen 18.9.2023 + 28 dní (15 + 4 + 9. Počet dní, kolik trvaly reklamace - tedy do 16.10). K tomu přikládám fotografii ze dne 13.10.2025 a také servisní protokoly, kde je vždy v horním rohu uveden datum přijetí a ukončení reklamace. Dále je třeba zmínit, že vada stále nebyla odstraněna. Aplikace je již pouze pro modely DUORO X-COMFORT, X-COMFORT XL, X.GO HOMEVAC a DUORO X-GO (mnou zakoupený produkt je Duoro Xclean 5.0 Profi). Dle písemného návodu je na stránce www.robzone.cz/mobilni-aplikace-DXC video návod, odkaz ale pouze přesměruje na základní stránku
Odstoupení od kupní smlouvy
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Práva z vadného plnění je spotřebitel oprávněn uplatnit tehdy, pokud se během dvou let od převzetí zboží projevila na tomto zboží vada. Lhůta, po kterou lze právo z vad uplatnit, je podle našeho názoru obecná tříletá promlčecí lhůta. Spotřebitel má tedy možnost uplatnit práva z vadného plnění do tří let od okamžiku, kdy se o vadě dozvěděl, resp. dozvědět mohl a měl (§ 619 a § 629 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). S ohledem na zásadu zákazu zneužití práva doporučujeme reklamaci uplatňovat vždy neprodleně poté, co spotřebitel vadu věci zjistí. Spotřebitel bude muset vždy prokázat, že věc byla vadná již během prvních 2 let od převzetí. V tomto případě má tedy spotřebitel stále nárok na uplatnění práv z vadného plnění, jelikož je zřejmé, že se vada vyskytla v období dvou let od převzetí
Vadné zboží je možné reklamovat dle § 2169 občanského zákoníku a požadovat opravu nebo dodání nového zboží v souladu s objednávkou, spotřebitel je při uplatnění reklamace oprávněn si jedno z těchto způsobů nápravy vybrat. Společnost je povinna vybraný druh nápravy poskytnout, ledaže by byl nemožný nebo nepřiměřeně nákladný. Spotřebitel tedy může místo opravy požadovat požadovat zaslání nové věci bez vad.
Dále dle § 2171 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud se vada na zboží projeví opakovaně.
Opětovným výskytem se rozumí projev stejné vady, která již byla v rámci uznané reklamace opravena. Dle znění zákona je tedy možné odstoupit již při druhém projevu stejné vady. Dle důvodové zprávy by mělo být v případě hodnotných či komplexních produktů spravedlivé umožnit prodávajícímu ještě jeden pokus o odstranění vady, avšak ani tento “další pokus” zákon přímo nevyžaduje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.