| Počet nahlášených stížností: | 29 |
| Z toho za letošní rok: | 5 |
| Stále v řešení: | 2 |
100%
0%
Po asi 17 měsících od zaplacení zálohy 210 000 Kč mně byla po státní dotaci instalována FVE a spuštěna do provozu 18. dubna 2023.
31. srpna 2025 elektrárna vyhodila pojistky v celém domě a od té doby není dodnes v provozu.
Servis Schlieger mne informoval,že pokud má vyslat technika na opravu, musím podepsat dokument. V něm stálo, že bude FVE opravena a uvedena do provozu a zároveň bude provedena revize, celkem za 9780 Kč bez DPH.Podepsatjsem musela, když jsem chtěla mít FVE v provozu.
Technik přijel 23.září, ale nic neopravil a odvezl celé zařízení, kteréje pryč dodnes.
Několikrát jsem si marně stěžovala.
Včera 13. října jsem dostala fakturu na 11833 Kč za dosud neprovedenou opravu. Psala jsem na reklamační oddělení, ale údajně je to v pořádku,protože jsem podepsala objednávku.
Je jedno, že nemohli udělat revizi na nefunkčním zařízení, chtějí za to 5000 Kč. Je jedno, že nic neopravili a neuvedli doprovozu, za což chtějí 4235 Kč, s dopravou, kterou nezpochyňuji, celkem
11 833,80 Kč.Takhle Schlieger vydělává a okrádá zákazníka.
Vše jsem výše popsala
Žádám o zrušení faktury za neodvedenou práci, jsem ochotna zaplatitpouze za dopravu
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Mezi podnikatelem a spotřebitelem byla sjednána smlouva o dílo. Dílem se dle občanského zákoníku rozumí zhotovení určité věci, nespadá-li pod kupní smlouvu, a dále údržba, oprava nebo úprava věci, nebo činnost s jiným výsledkem.
O právech objednatele z vadného plnění u smlouvy o díle platí obdobně ustanovení o kupní smlouvě. V souladu s nálezem Ústavního soudu ČR (sp. zn. IV. ÚS 2989/16) se na danou problematiku použije ustanovení o koupi zboží v obchodě, nikoliv obecná ustanovení o kupní smlouvě.
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se projeví u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí. Doba odpovědnosti dva roky už v tomto případě ale uplynula a vada se projevila až poté, zákonné nároky z vadného plnění si tak už není možné nárokovat, ledaže by byla ujednána ještě dodatečná smluvní záruka. Z popisu ale nevyplývá, že by byla ujednána. Novou opravu tak posoudíme jako novou smlouvu o dílo. Tu je nutno provést v ujednaném čase, jinak lze od smlouvy odstoupit a nárokovat si zpět vynaložené peněžní prostředky.
Taktéž není možné, aby podnikatel zadržoval zařízení FVE, aniž by k tomu měl právní důvod. Musí buďto poskytnout zařízení FVE spotřebiteli zpět anebo odstoupit od smlouvy a vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. V opačném případě by mu mohlo vzniknout bezdůvodné obohacení na úkor spotřebitele (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Schlieger, s. r. o., U nákladového nádraží 3265/10, 13000 Praha.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost splnit závazek bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkujeme za Váš podrobný popis situace.
Rádi bychom vysvětlili současný stav a postup, který naši kolegové při řešení případu učinili:
Zákaznice původně zkoušela opravit trojcestný ventil sama za dálkové asistence našeho servisu, bohužel bez úspěchu, navíc měla propadlou revizi. Proto jsme nabídli, že během servisního zásahu provedeme revizi i opravu. Během zásahu se však objevilo více závad. Z tohoto důvodu jsme odvezli střídač spolu s bateriemi na sklad, kde probíhá diagnostika a oprava.
Faktura byla vystavena automaticky z fakturačního oddělení, protože zákaznice podepsala objednávku na provedení revize a servisního zásahu. Jakmile budou střídač a baterie opraveny, komponenty budou opět doručeny zákaznici a zařízení uvedeno do provozu.
Chápeme, že situace byla pro zákaznici nepříjemná, a oceňujeme její trpělivost. Cílem společnosti je, aby byla vše uvedeno do plného provozu co nejdříve, a všechny práce jsou vedeny transparentně podle podepsané objednávky.
Děkujeme za pochopení.
Tým Schlieger
Tato odpověď neřeší mou stížost. Navíc obsahuje nepravdivé informace.Neopravovalajsem trojcestný ventil,ale pod vedením pana Ondruše jsem se snažila uvést nefundující FVE do provozu.Upozornila jsem, že baterie naskočí a za vteřinu zkolabuje. Technik Schliegeru následně zjistil, že je vadná pojistka, ale náhradní ssebou neměl.
Není pravda, že jsem měla propadlou revizi.Servis Schliegerv telefonickém rozhovoru s mým zetěm, panem Kuderou,při objednávce opravy sdělil, že revizi plánují na listopad a že bychom to mohli spojit.S tím jsme souhlasili.
Za druhé, na webu schlieger.cz se v kapitole "Revize" doporučuje revize za dva až tři roky. Moje FVE, už po druhé v kolapsu, existuje dva a půl roku.O nějakém propadnutí nelze hovořit.
Žádalajsem o zrušení faktury se splatností 27.10., protože FVE nebyla dodnes opravena, zařízení je stále mimo dům a revize nebyla provedena.. K tomu se firma nevyjádřila.
Reklamační oddělení, paní Veronika Sekyrová, opakovaně tvrdí, že "služba byla poskytnuta v plném rozsahu" a že mám k datu splatnosti 27.10. fakturu uhradit. Moji odpověď na toto nesmyslné tvrzení posílám v příloze.
Vyjádření dTestu
Děkujeme stranám za poskytnutá vyjádření.
S ohledem na výše uvedené rozporování skutkového stavu spotřebitelkou přeřazujeme stížnost zpět na společnost, aby mohla na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Dobrý den, paní Sýkorová, děkujeme za Vaši obsáhlou reakci.
Podle našich informací byla Vaše záležitost průběžně řešena a komunikována jak s Vámi, tak s technikem i reklamačním oddělením. Zajistili jsme Vám náhradní termín revize na 4. 11. 2025.
V tento den Vám byl doručen nový, plně funkční střídač a opravené baterie, následně byla FVE uvedena do provozu a provedena revize. Na základě dohody nebylo potřeba fakturu se splatností 27. 10. hradit předem – její splatnost byla pozastavena do doby, než bude zařízení plně funkční.
Dne 5. 11. 2025 technici vše dokončili, zařízení bylo předáno v provozuschopném stavu a zakázka byla z naší strany uzavřena.
hezký den
tým Schlieger