| Počet nahlášených stížností: | 402 |
| Z toho za letošní rok: | 13 |
| Stále v řešení: | 4 |
90%
10%
Môj otec (dôchodca) si minulý rok objednal kolagén Movisan od Naturamed na Slovensku. Všetky splátky riadne zaplatil. Po telefonáte so spoločnosťou, kde sme výslovne žiadali zrušenie členstva a vymazanie z databázy, nám bolo potvrdené, že už nič nedostane. Napriek tomu mu prišla ďalšia zásielka bez toho, aby si ju objednal. Považujem to za veľmi neseriózne a zavádzajúce praktiky voči seniorom.
Doteraz máme problém zrušiť členstvo. Jeho číslo v databáze je ***. Žiadam o zrušenie členstva a v prípade balíka žiadam, aby preň poslali kuriéra na ich náklady
Žiadam o zrušenie členstva a v prípade balíka žiadam, aby preň poslali kuriéra na ich náklady
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o plnění bez objednávky. V takovém případě dle § 1816 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Spotřebitelům doporučujeme, aby si před převzetím zboží a zaplacením dobírky vždy zkontrolovali, zda objednávku na dané zboží skutečně učinili.
V případě, že by spotřebitel neobjednané plnění uhradil a nevěděl, že se jednalo o neobjednané plnění, vzniklo by na straně podnikatele (odesílatele) bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Zároveň platí, že od kupní smlouvy uzavřené na dálku (po telefonu, internetu) je možné odstoupit bez udání důvodu do 14 dní od převzetí prvního balíčku, v souladu s § 1829 odst. 2 písm. c zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Po uplynutí této lhůty je možné dalšímu plnění zamezit výpovědí smlouvy. V případě výpovědi je však třeba splnit veškeré smluvní povinnosti až do účinnosti této výpovědi. Korespondenční adresou uvedenou na webových stránkách společnosti je: U Smaltovny 625, 370 01 České Budějovice, e-mail info@naturamed.cz. Doporučujeme tak spotřebiteli smlouvu vypovědět v písemné formě na adresu uvedenou výše, a to doporučeně a s dodejkou, neboť díky tomu bude mít spotřebitel pro případný další spor důkaz o zaslané výpovědi. Ze stejného důvodu doporučujeme si uchovat její kopii.
Zároveň platí, že při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce odstoupení od smlouvy, výpovědi smlouvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči společnosti takové právní jednání účinné.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával jeho osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Pokud spotřebitel nechce, aby jej společnost dále kontaktovala, doporučujeme, aby podal společně s výpovědí i písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů. Kontakty na podatelnu ÚOOÚ jsou dostupné zde: https://www.uoou.cz/podatelna%2Duradu/os-1006.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby se k ní mohla vyjádřit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkujeme Vám za zaslaný podnět a dovolte nám k tomu sdělit následující. Tak, jak jsme Vás již informovali v zaslaném emailu i v několika hovorech s operátory naší zákaznické linky, Váš otec si v rámci objednávkového hovoru objednal roční balení produktu na podporu kloubů Movisan Kolagen II ve věrnostním programu s opakovaným plněním s 50% slevou. V odeslaném dopise s poslední, bezúročnou splátkou jsme tatínka informovali, že přibližně za měsíc mu bude odesláno nové balení - dle sjednaného věrnostního programu. Z Vaší strany jsme však neobdrželi žádný požadavek na zrušení pravidelného zasílání a to ani telefonicky, ani emailem či dopisem. produkt byl tedy dle smlouvy vyexpedován na uvedenou adresu. V takovém případě NaturaMed nijak nepochybila a ihned, jak jsme obdrželi Váš požadavek na zrušení zasílání, ihned jsme mu vyhověli. Operátorka naší zákaznické linky Vám také, v monitorovaném hovoru, nad rámec našich povinností nabídla bezplatné vrácení produktu. Byla jste instruována, jak produkt bezplatně vrátit. Na základě Vašeho požadavku bylo také okamžitě pravidelné zasílání ukončeno a osobní údaje tatínka byly předány k výmazu. Proto shrnuji, že všem Vašim požadavkům bylo vyhověno, jakmile jsme je od Vás obdrželi.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.