Společnost


SMARTOMAT s.r.o.

Počet nahlášených stížností:15
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

20 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (3 z 15)

#83639Uznaná reklamace, žádost o vrácení kupní ceny, poslali nový produkt který jsme nechtěli jelikož produkt není akceptován (chytré hodinky)

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.10.2025, před měsícem

Monika Mia Houdková

Znění stížnosti

Dobrý den, zakoupili jsme hodinky v tomto obchodě, za krátkou chvíli přestali fungovat a poslali jsme je na reklamaci. V reklamačním formuláři jsme zaškrtli, že chceme vrátit peníze. Reklamace byla uznaná a po reklamační lhůtě nám zaslali potvrzení reklamace a na místo peněz nám opět zaslali nové hodinky které jsme nežádali. K produktu nemáme důvěru a v době reklamace jsme pořídili dokonce i jiné abychom nebyli bez hodinek. S obchodem jsme komunikovala aby nám vrátili peníze, že nechceme tyto hodinky ale neustupují. Takto vyřízenou reklamaci jsem zažila poprvé. Dle informací na internetu mám za to, že jsme měli právo na vrácení kupní ceny.


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.10.2025 13:01, před 26 dny

Při uplatnění práv z vadného plnění (reklamace) má spotřebitel ze zákona podle § 2169 odst. 1 nárok na to, aby si vybral mezi nápravou opravou a dodáním nové věci, podnikatel je povinen tuto volbu respektovat, ledaže by to bylo nemožné nebo nepřiměřeně nákladné.

Odstoupit od smlouvy a požadovat peněžní prostředky zpět je v zásadě možné až v "2. fázi" reklamačního procesu, a to například v případě, že podnikatel nestihne vyřídit reklamaci včas nebo se vada projeví opakovaně. Na odstoupení od smlouvy tedy v této chvíli nemá spotřebitel ze zákona nárok. Je ale možné se na něm s podnikatelem dohodnout, to zákonná úprava nevylučuje.

V reklamačním formuláři podnikatel kromě dvou základních zákonných nároků, vyplývajících z § 2169 občanského zákoníku, uvádí rovnocenně i možnost odstoupení od smlouvy. Z toho by mohlo vyplývat, že možnost odstoupení nabízí spotřebiteli nad rámec zákonných nároků. Když si ho spotřebitel vybere, měl by dostát svojí smluvní povinnosti a odstoupení mu umožnit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.