| Počet nahlášených stížností: | 280 |
| Z toho za letošní rok: | 26 |
| Stále v řešení: | 9 |
50%
50%
U společnosti jsem zakoupil tablet, v popisu zboží bylo tučně uvedeno, že součástí balení je i klávesnice. Ta nicméně po doručení v balíčku chyběla. Prodejce po mém telefonátu svou chybu uznal jakožto chybu v popisu zboží - klávesnice dle něj nemá být součástí produktu. Nicméně faktor, že k tabletu klávesnice dle popisu zboží patří, byl pro mě velmi důležitý při výběru. S prodejcem (zastupuje pan ***) jsem vedl rozsáhlou konverzaci přes email. Byla mi nabídnuta pouze možnost od smlouvy odstoupit - to já ale nechci, smlouva je pro mě jinak výhodná. Já ji akceptoval s předpokladem, že obdržím vše, co mi bylo předem slíbeno. Proto od prodejce požaduji dodatečné zaslání chybějící klávesnice či adekvátní finanční kompenzaci v její hodnotě. Prodejce mi není schopný relevantně odpovídat, vyjádřil se pouze, že klávesnici nemůže poslat - bez žádného hlubšího a racionálního důvodu. Žádné další objektivně přijatelné řešení zároveň nenabídnul.
V příloze zasílám dosavadní korespondenci s prodejcem i fotografii popisu uvedeného zboží, chyba je momentálně již opravena.
https://www.datart.cz/dotykovy-tablet-lenovo-idea-tab-8-gb-128-gb-dotykove-pero-zafr0428cz-sedy?gad_source=1&gad_campaignid=17823266590&gbraid=0AAAAAD6mxUzwoBTVw-t6KUawOBhMG_VKR&gclid=Cj0KCQjw3aLHBhDTARIsAIRij5-wpcWG3SG0aLXblswxq28FYr_fFiDExIFzE_TB3_McS8FB9_LbswcaAq0IEALw_wcB
Dodatečné zaslání chybějící klávesnice či adekvátní finanční kompenzaci v její hodnotě.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Prodávající se v kupní smlouvě zavázal dodat zboží v souladu se smlouvou. Pokud tedy v nabídce bylo uvedeno, že klávesnice je součástí balení a následní ji nedodá, jedná se o vadu věci, kterou je možné reklamovat dle § 2169 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a požadovat dodání zboží v souladu s objednávkou. V tomto případě by připadalo v úvahu dodatečné dodání klávesnice. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a požadovat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel žádat přiměřenou slevu. Spotřebitel má také v případě uznané reklamace dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.