Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:280
Z toho za letošní rok:26
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

7.1 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (20 z 280)

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Uvedená procenta vychází z 4 hodnocení od spotřebitelů help

#83656Neuznaná reklamace nalepené folie ZAGG ultra ECO na iphone 15

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.10.2025, před měsícem

Michal Priessnitz

Znění stížnosti

Dobrý den, v létě jsem si nechal na úplně nový iPhone 15 nalepit ochranou folii ZAGG za 750 kč. Teď jsem zjistil, že folie je špatně nalepená, není vyříznutá přesně na telefon a přečuhuje přes celý spodek přes display a v těchto místech se začala odlepovat. Ze začátku jsem si nevšiml že folie přečuhuje, protože to bylo schované pod krytem. Na prodejně mi velmi arogantně řekli, že na folie se reklamace nezvztahuje jako na normální zboží a že jsem si to musel způsobil tak, že jsem byl někde ve velkém teple a folie se posunula sama. Nakonec mi nabídli vrácení pouze 50% z pořizovací ceny, s čímž jsem nesouhlasil.


Produkt

Folie pro iphone 15 ZAGG ultra ECO


Požadované řešení

Vrácení peněz.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2025 12:13, před 26 dny

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v průběhu jednoho roku od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 5 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR msp.gov.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

V daném případě, pokud spotřebitel uplatnil reklamaci ochranné fólie v době kratší než jeden rok od jejího převzetí, má se za to, že vada (nesprávné nalepení, nepřesný výřez či odlepování) existovala již při převzetí věci. Prodávající by proto měl prokázat opak – tedy že fólie byla při převzetí bez vad. Pouhé tvrzení, že se fólie posunula vlivem tepla, by se nemuselo bez odborného posudku považovat za dostatečné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.