Společnost


Freylish s.r.o

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

0 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (0 z 1)

#83678neuznaná reklamace

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
19.10.2025, před měsícem

Marika Caisová

Znění stížnosti

Dne 2.10. jsem si od značky Freylish s.r.o. objednala produkt s názvem Horkovzdušný kartáč na vlasy 2.0. Kartáč přišel hned druhý den, ihned jsem si ho vyzvedla. Doma jsem po rozbalení zjistila, že mi produkt nevyhovuje a navíc je velmi nekvalitní (vypadávali z něj štětiny pouze při doteku). Ihned jsem kartáč zase zabalila do původního obalu (krabice, kartonový obal, kartonová krabice) a začala s eshopem řešit vrácení. Komunikace ze strany eshopu byla celou dobu velmi pomalá, navíc mi v emailu o potvrzení objednávky ani nepřišla faktura, o kterou jsem musela žádat zpětně. Vyplnila jsem reklamační formulář a zásilku jsem 6.10 odeslala přes českou poštu na slovensko (poštovné mě stálo 416 kč). I přesto, že jsem dodržela všechny podmínky (vrátila jsem produkt do 14 dnů, zaslala jsem fakturu i reklamační formulář a produkt jsem vrátila naprosto nepoškozený a čistý), má reklamace nebyla uznána (údajně proto, že v kartáči byly vlasy a byl u něj rozmotaný kabel). V podmínkách eshopu jasně stojí, že produkt nesmí jevit známky používání, ale může se před vrácením vyzkoušet. Přesně to jsem udělala, dvakrát jsem si s ním pročesala vlasy, abych zjistila, jestli funguje. Z toho důvodu jsem logicky musela rozmotat kabel, který byl původně sepnutý pouze dvěma plastovými svorkami (absolutně nechápu jaký má toto vliv na další prodejnost produktu). Vlasy v kartáči opravdu nebyly, protože jsem ho před vrácením logicky vyčistila. Eshop mi nabídl vrácení 75% z nákupní části kartáče, na tuto nabídku ale nemůžu přistoupit, vzhledem k tomu, kolik jsem zaplatila poštovné.


Produkt

přesný název: Horkovzdušný kartáč na vlasy 2.0, značka: freylish s.r.o.,


Požadované řešení

Za kartáč jsem zaplatila 1544 korun (samotný produkt stál 1469 kč, zbytek částky je doprava a daně). Chci buďto vrátit celou částku (ne pouze 75 %, které eshop nabízí) nebo 75% z částky + cenu dopravy zásilky na Slovensko, tj. 416 kč (doklad mohu doložit).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2025 14:11, před 3 hodinami

K odstoupení od smlouvy při distančním prodeji:

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, do 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

Odstoupit od smlouvy je možné jakýmkoliv jednoznačným prohlášením učiněným vůči podnikateli (viz § 1830 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník). Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání a proto nevyžaduje, aby bylo přijato podnikatelem, postačuje podnikatele o odstoupení od smlouvy informovat. To lze učinit například i e-mailem nebo skrze formulář, jak učinil spotřebitel v tomto případě. Podnikatel následně musí bez zbytečného odkladu spotřebiteli peníze vrátit.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli. K plnění je podnikatele možné vyzvat i tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

K opotřebení zboží:

Spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné pro seznámení se s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN).

Zákon pro vrácení zboží obecně nestanovuje omezující podmínku, a ani smluvní podmínky nemohou postavení spotřebitele zhoršit a například vrácení rozbaleného zboží zakázat. Zakázané jsou naopak omezující podmínky (třeba požadavek na originálně zabalené zboží). Vůbec by se k nim nepřihlíželo, tedy jako by nebyly. Více se zde: https://www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/mohu-odstoupit-od-smlouvy-ve-14-dnech-od-prevzeti-veci-i-kdyz-jsem-vec-uz-vybalil-pouzil-prisla-ponicena-jiz-se-na-ni-projevila-vada/46?pdf=1.

V tomto případě se domníváme, že rozbalený kabel nepředstavuje oprávněný důvod pro uplatnění srážky z částky, neboť tato skutečnost sama o sobě nezakládá vznik nároku na finanční kompenzaci.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem na Slovensku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek evropskyspotrebitel.gov.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska, přičemž spolupracuje také s mezinárodním spotřebitelským centrem Spojeného království.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.gov.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Gorazdova 24, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
evropskyspotrebitel.gov.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření společnosti.