| Počet nahlášených stížností: | 124 |
| Z toho za letošní rok: | 66 |
| Stále v řešení: | 31 |
Touto firmou by bylo neoprávněně strženo dvakrát: PŘEDŽALOBNÍ VÝZVA K VRÁCENÍ NEOPRÁVNĚNĚ STRŽENÉ ČÁSTKY
ATS Praha s.r.o.
Kubánské náměstí 1391/11
100 00 Praha 10
E-mail: info@atspraha.cz
V Havířově dne [doplnit datum]
Věc: Výzva k vrácení neoprávněně stržené částky za mobilní služby
Vážení,
obracím se na Vás jako spotřebitel s výzvou k vrácení částky:
zúčtovací období – 16.8. -15.9. – částka: 495,-Kč
zúčtovací období - 16.9. -15.10. – částka: 297,-Kč
celkem: 792,- Kč
která mi byla neoprávněně stržena prostřednictvím mobilního operátora za údajné využívání Vašich služeb (např. reklamní obsah, prémiové SMS, apod.).
Tuto službu jsem si vědomě neobjednala, nebyla mi řádně a srozumitelně prezentována její cena ani podmínky, a tudíž považuji stržení částky za neoprávněné obohacení dle § 2991 a násl. občanského zákoníku.
Žádám Vás tímto o vrácení uvedené částky na bankovní účet [doplnit číslo účtu] nejpozději do 14 dnů od doručení této výzvy. V opačném případě budu nucena obrátit se na příslušné orgány (Česká obchodní inspekce, Český telekomunikační úřad) a případně zahájit právní kroky včetně soudního vymáhání a náhrady nákladů.
Věřím, že situaci vyřešíme smírně a bez nutnosti dalších právních kroků.
S pozdravem
***
řijali jsme Vaši reklamaci placených SMS. Na čísle *** byla aktivní služba Playminion. Objednávka služby byla z uvedeného čísla potvrzena formou SMS ve znění ANO PM dne 17.8. Technicky neexistuje žádný jiný způsob, jak službu aktivovat. Způsob zrušení byl uveden v každé placené SMS, která Vám byla poslána- SMS ve tvaru STOP PM. Na Vaši žádost jsme službu zrušili. Nyní je služba neaktivní. Pokud placené SMS nevidíte v doručených zprávách, pravděpodobně máte telefon s OS Android a máte je ve složce SPAM. Tu najdete kliknutím na profilovou ikonu v doručených zprávách. Naše společnost není poskytovatelem této služby ani konečným příjemcem účtované částky. V záležitosti máme podobnou úlohu jako např. banka nebo karetní organizace a pro partnera pouze zajišťujeme provedení platby, v tomto případě formou SMS.
1. vrátit mi mé peníze. 2 zastavit počínání této firmy. 3. zařídit, aby nepokračovali v této praktice.
|
|
Tweet |
Vyjádření dTestu
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním zákona o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce, na kterou se lze s podnětem obrátit (zde: coi.cz/podatelna). Spotřebitel by v takovém případě mohl i žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné rovněž kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb. Tím však nemusí dojít ke zrušení závazku.
Pokud spotřebitel s vyúčtováním služeb nesouhlasí, je třeba uplatnit reklamaci. Co se týče uplatnění reklamace, je možné vyúčtování dle informací dostupných z webových stránek společnosti (viz více na: https://www.atspraha.cz/) reklamovat na telefonním čísle + 420 296 363 199.
Další kontakty na společnost ATS Praha s.r.o.:
- sídlo: Kubánské náměstí 1391/11, 10000 Praha
- e-mail: info@atspraha.cz
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby.
Zrušení předplatného je možné formou SMS s textem „STOP“ na pětimístné číslo služby. Více informací o tzv. prémiových SMS se mohou spotřebitelé dočíst v našem článku na adrese https://www.dtest.cz/clanek-9764/nastrahy-plateb-mobilem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.
Vyjádření dTestu
Žádáme společnost, aby se ke stížnosti vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.