Společnost


FAST ČR, a.s.

Počet nahlášených stížností:76
Z toho za letošní rok:2
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Úspěšnost případů

28.9 %
Počet procent vyřešených stížností v rámci služby VašeStížnosti.cz (22 z 76)

Hodnocení spokojenosti

87%
13%
Uvedená procenta vychází z 8 hodnocení od spotřebitelů help

#83682Problémy s reklamací

Stav stížnosti

v řešení

Celková doba trvání

27 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
20.10.2025, před 27 dny

Bernhard Tengler

Znění stížnosti

Dobrý den,

zakoupil jsem u Planeo zboží v ČR. Potřeboval jsem ho odeslat k reklamaci, bohužel nemam blízko žádnou pobočku. Na žádost, jestli ho můžu poslat mi Planeo odpovědělo, že to nelze, jen přinést na pobočku. Posléze jsem ho podle Vaší dřívější rady poslal na jejich pobočku (upozorňuji, že se jedná už o opakovanou reklamaci - proto jsem žádal primárně o vrácení peněz za holicí strojek). Planeo mi nyní poslalo SMS - že je můj holicí strojek k vyzvednutí na pobočce PLANEO Brno Campus. Toto místo však pro mě aktuálně není dostupné, proto žádám při schválení reklamace o vrácení peněz na účet ***. Pokud na toto PLANEO nepřistoupilo, pak o zaslání na adresu, ze které jsem posílal zboží k reklamaci.


Produkt

Holicí strojek Braun Series 3300


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.10.2025 14:00, před 23 dny

Pokud by se jednalo o stejnou vadu:
Dle § 2171 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník platí, že spotřebitel může v rámci reklamace požadovat odstoupení od kupní smlouvy, pokud se vada na zboží projeví opakovaně.

Opětovným výskytem se rozumí projev stejné vady, která již byla v rámci uznané reklamace opravena. Dle znění zákona je tedy možné odstoupit již při druhém projevu stejné vady. Dle důvodové zprávy by mělo být v případě hodnotných či komplexních produktů spravedlivé umožnit prodávajícímu ještě jeden pokus o odstranění vady, avšak ani tento “další pokus” zákon přímo nevyžaduje.

Za stejnou vadu se považuje vada, která se projevuje stejným způsobem a nezáleží tak na konkrétní příčině.

Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání, kterým se kupní smlouva ruší a podnikatel je pak povinen vrátit spotřebiteli kupní cenu. Spotřebiteli doporučujeme odstoupit od kupní smlouvy v písemné podobě.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Pokud by se nejednalo o stejnou vadu:
V určitých případech je možné považovat větší počet vad za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy podle § 2171 odst. 1 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. O větší počet vad se zpravidla jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://coi.gov.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
31.10.2025 17:39, před 16 dny

Dobrý den,
reklamovaný holicí strojek Braun byl zaslán do autorizovaného servisu výrobce - AVI servis, který na něm neshledal žádnou závadu. Pro zpětném přijetí prodávajícím byl tento výrobek následně odeslán dle propozic zákazníka - přepravní společností DPD na adresu zákazníka s číslem zásilky: 13855081136448 a byl doručen 21. 10. 2025. Servisní list autorizovaného servisu Braun je v příloze.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
31.10.2025 17:53, před 16 dny


Bernhard Tengler

Dobrý den, s Vaším vyřízením reklamace nesouhlasím, protože reklamovaná vada na strojku přetrvává, i přes závěr autorizovaného servisu. Jelikož se vada projevila během prvního roku od převzetí, platí zákonná domněnka, že zboží bylo vadné již při nákupu, a je na Vás, abyste prokázali opak. Zamítnutí považuji za neoprávněné, stále požaduji vrácení peněz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.11.2025 15:53, před 13 dny

Dobrý den,
reklamovaná vada přístroje "nefunguje – neholí" nebyla autorizovaným servisním střediskem Braun potvrzena. Dle vyjádření tohoto střediska je výrobek bez závad a z tohoto vyjádření v tuto chvíli vycházíme.
Pokud dle Vašeho vyjádření závada přetrvává, můžete výrobek znovu reklamovat, avšak doporučujeme, abyste závadu více a přesněji specifikoval. Poté jej můžeme nechat opětovně posoudit autorizovaným servisem značky Braun.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.
Nyní se čeká na vyjádření spotřebitele.